Hur smala är rännorna i kittelfjäll?

Niiiicke

Medlem
Har spanat lite på kittelfjäll men har en liten fundering ang. deras smalaste rännor. Hur smala är de verkligen (Svängradie?) och kommer det tät skog så att det är sjukt tight att ta sig ner till liften. Jag åker somsagt snowboard och har dåliga minnen av abisko just när det gäller smala rännor på pistkartan som slutar med tät skog.

Senast ändrad:
Det är lungt.. rännorna är inga problem om man är rapp i benen.

dom är exakt så här smala I---------------------------------------------------------------I

Det är ju lite svårt att veta vad du menar med deras smalaste rännor. Dom smalaste som är markerade på pistkartan utgår jag ifrån att du menar.

Finns dom utmärkta på pistkartan så är dom inte smalare än tre meter, dvs inga problem om du åker snowboard. Dessutom så kommer du tillbaks till liften m h a transportsträckor även om en del av dessa har tveksam lutning. (Dvs du kan bli tvungen att spänna loss den bakre foten)

Om du däremot väljer nån av alla nedfarterna som inte finns på pistkartan så kan det vara lite trängre men generellt kan jag rekomendera Kittel för brädåkare.

TokOlof sa:
Det är ju lite svårt att veta vad du menar med deras smalaste rännor. Dom smalaste som är markerade på pistkartan utgår jag ifrån att du menar.

Finns dom utmärkta på pistkartan så är dom inte smalare än tre meter, dvs inga problem om du åker snowboard. Dessutom så kommer du tillbaks till liften m h a transportsträckor även om en del av dessa har tveksam lutning. (Dvs du kan bli tvungen att spänna loss den bakre foten)

Om du däremot väljer nån av alla nedfarterna som inte finns på pistkartan så kan det vara lite trängre men generellt kan jag rekomendera Kittel för brädåkare.
Ok, det var precis det jag ville höra. Då ska jag nog boka en trip dit.

Tillbaka
Topp