Hur ställer man in till en stabil bindning?

Diesel2

Ny medlem
Hej!

Jag har köpt nya pjäxor och använt slalomskidorna till ett större par förrut. Nu skall jag i sin tur minska bindningen, det är ungefär 10mm skillnad, det går att flytta fram den bakre bindningen.
Hur långt fram skall man flytta fram bindningen? Har det någon betydelse hur stort "glapp" det är i den främre delen av bindnigen? Är det bara att flytta fram på känsla?

/Oyes

flytta fram den så långt de går men att du fortfarande får i pjäxan utan problem, så de blir ju ett litet glapp men de ska de va

ett tips är att sätta i pjäxan i bindningen utan att klicka fast den..
sen drar du fram baktelen tills de tar i hälen på pjäxan.. prova att klicka i å se att de sitter fast.. och gör det de så är de bara ställa in vikt och sånt sen ut å ösa!

finns nått som heter förspänning också.. det kan jag inte förklara så bra hur man ställer in.. är lite olika på olika bindningar.. men de funkar typ så att om man ställer bindningen för Thight så blir de stor belasning på dom istället för att de bara sitter fast..
svårt att förklara!

nån annan kanske gör de bättre :)

man gör det som jeppenator säger men också när du klickat i pjäxan så ser du där bak på pjäxan på vänster sida så e det som en gul markering ellr nåt sånt med ett svart sträck och det svarta sträcket ska vara mitt i den gula markeringen.

Nu är det massa konstigheter här. För det första så sitter det inte ett gult streck på alla pjäxor. För det andra så har inte skon:s mitt något att göra med förspänningen. För det tredje så skall det inte vara glapp där framme. Vad har du för bindning? Är den monterat rätt från början så skall du kunna flytta fram den en cm. Om förspänningen blir fel så löser den ut fel, är det glapp så löser den ut fel.

//H

Tillbaka
Topp