Hur stort minne bör jag ha?

Emerson

Ny medlem
Har just köpt en GoPro Hero3 White edition på mellandagsrean och undrar hur stort minne jag behöver.
Jag kommer ha datorn med mig så jag kan tömma minnet varje dag. Räcker 16GB eller bör jag sikta högre? Priset mer eller mindre dubblas ju om man ska gå upp från 16 till 32GB.

Tack på förhand!

Ska Du ha flera batterier? Tror 16Gb matchar batteritiden om man filmar på högsta upplösning?

Iallafall på hero2

God fortsättning!!

Tack för svaret. Nej jag hade nog planerat att bara köra ett batteri. Kommer ju inte ha kameran rullande 8 timmar i sträck oavsett. Har en kompis som har hero2 och han sa samma sak, att 16GB räcker. Är det någon som vet hur det ligger till med Hero3 White?

Sen glömmer du tömma minneskortet en dag och så står du där... Med tanke på att det kostar ca. 200 för ett schysst sandisk 16-gigskort och 300 samma modell i 32-gigsvarianten tycker jag inte det är något snack om saken. Kör 32. (Jag har använt båda och ångrar mig inte en sekund att jag bytte upp till 32.)

32 är Guds gåva. Någon som vet ifall man kan partitionera 64 som två 32?

Kör på två st 16 gb istället för ett 32 gb isåfall. Bra om du tappar bort/har sönder ett så är inte allt ditt filmmaterial på samma ställe.

Inte lägga alla ägg i samma korg, eller vad är det man säger?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp