Hur svårt är det att få jobb?

ALonn

Ny medlem
Tjena FR!
Jag fyller 18 i Mars och tänkte försöka få ett jobb i Åre vintern 08/09...om det går.
Är det nån som vet de bästa knepen för att få ett säsongsjobb där uppe utan några kontakter? Är det bara att skicka iväg en CV till alla ställen där eller vad?

Help please!

jag tror att skistar har en jobbsökarportal eller nåt, så det är la bara att registrera sig, fylla i allt som behövs, och kanske bifoga ett bra cv så är det klart. annars får du väl ringa till cheferna för de avdelningar du är intresserad av och fråga.

Tja!
Om du har möjligthet åk gärna upp dit och gå omkring på olika företag och presentera dig det funkade bra för mig iaf el skicka ut en Cv till alla företag. Ring gärna tillbaka till dem och visa dig väldigt intresserad.
Lycka till me jobbet!

Åk upp en helg som Frego sa och bara gå runt. Skriv ut din CV i massa ex och sök på plats. Då kan du även få sånna jobb som inte annonseras ut. Se till att åka upp i början av December månad när det är mindre folk där upp. Då blir det enklare, men det är även bra om du har boende också. För många jobba har det som krav eftersom dom vill vara säker på att du verkligen kommer kunna jobba också.

Lycka till!

Det stämmer som Lee-nus skriver att Skistar har sin rekrytering på nätet och den brukar öppna i början av sommaren. Annars är det bara att ligga på, telefon funkar ofta.

vikkO sa:
Se till att åka upp i början av December månad när det är mindre folk där upp.
Nja, december är VÄLDIGT sent. Jag skulle säga att bästa tiden att söka säsongsjobb i Åre är vid september-oktober. För då har även skistar sina rekryteringshelger och då är även andra företag underättade att det kommer jobbsökare till Åre. Även arbetsförmedlingen och Manpower brukar finnas på plats i Åre för att hjälpa till så gott det går.

Lycka till!

ja men nu är det mitten på november så september-oktober är inget alternativ längre... det är fortfarande mindre folk i början av december om man jämför med högsäsongen.

vikkO sa:
ja men nu är det mitten på november så september-oktober är inget alternativ längre... det är fortfarande mindre folk i början av december om man jämför med högsäsongen.
Det spelar ingen roll, jag ska ju inte söka jobb till den här vintern iaf. Men ajg åker upp så tidigt som möjligt med andra ord? Desto tidigare desto bättre right? =)

Skistars jobbsökarportal öppnar under sommaren och stänger sedan i mitten av september. runt den 16. ..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp