Hur var det på FreeRide 2002 i Åre?

BobDog

Ny medlem
En rapport, från någon som var där skulle vara kul!!
Mycket folk? Hur var backen? Vem vann? Blev det någon vattenåkning vid platån på 1000-metarn? m.m?

Det var en grym helg och åkningen var det inget fel på. Vädret var överlag kanon torsdag bra fredag lite kallt och halvklart, lördag otroligt j-vla br och söndag bra på eftermiddagen. Festerna var bra och banden ochallting. Extremt hög klass på åkarna, så många corks och spins har jag inte sett förut. Tillfälle gavs även att betrakta kids med brallorna vid knäna och lite för k00la för sitt eget bästa. Tväråvalvet var bra och folktomt alla dagarna.

Hoppen var fett bra, det stora var stooort, 25 meter! Upplevelse bara att flyga över. 3 småhopp som var överbefolkade hela tiden, men bra byggda. Cornern var otrloigt välshapad, men någon hade inte tänkt till ordentligt och ställt den lång ute på platten = svårt att få fart. Fick du väl fart så var det GRYMT. Synd bara om alla kids som knappt kunde få fart för komma över kicken.

Mindre bra saker:

Tusenmetersliften - finns det sämre stolliftar. Stannar ofta och otroligt dålig kapacitet. 10 minuters kö när det tar 5 minuter ner är inte bra. Provisorisk vajerlift i parken skulle vara bättre.

Öppettiderna - stänger 15.00! Va? De flesta är inte alltför morgonsnabba och när solen dalar ½10 vill man gärna kunna åka lite längre än 5 timmar. Med 2 liftar öppna är det inte för mycket att be om en eller två extra öppettimmar.

Men trots stimorolterrorister och öppettider = grym helg.

>> RR <<

Vem vann freekshow egentligen?

Mycket folk? Hur var backen? Vem vann? Blev det någon vattenåkning vid platån på 1000-metarn? m.m?

En fin fin helg även fast man är usel på att hoppa. Bäst var det när jag å en snowboard kompis åkte över pölen(ca 7m lång) brevid varann. Sen var det kul å titta på alla som druttade i tex var det 3 killar som byggde ett hopp innan pölen å gjorde en heli å landade i pölen. Fint väder också. Fast inte lika häftig park som förra året

Johan.. nu får du lugna dig lite.
Vi pratade inte om Åresjön här.
22 meter var den inte.
Jag vet för jag simmade från mitten och det var fan inte 11 meter.

Helgen var grym med ett underbart väder som redan är sagt. Det som kan tyckas lite dumt var öppettiderna och den som redan är nämd, den usla liften. Det känns lite dyrt med en tvåhundring för en lift som tar 20 min i kö och 20 en kvart upp. Nä jag håller med en som skrev att en vajerlift i parken skulle vara perfekt. Standarden på åkarna var helt underbart med Jon i täten, villken fröjd at titta på och fota. Fler liknade aktiviteter runt om i landet om jag får be, ja jag vet att det redan finns men det kan alltid bli mer och bättre. Vi är ju här för att stanna nu ju..................!

vattenåkning blev det absolut o Järvsöåkarna låg helt klart i topp! de som snurrade i vattnet var två JST åkare och de gjorde 540 o landade fakie i vattnet.

www.JST.nu

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp