Hursomhelst

freeride_nu

Aktiv medlem
Hursomhelst
Vad jag menade med mitt BigAir inlägg, var att, efter att ha bevittnat Daniel Lotfi (eller hur det nu stavas) göra vad han gjorde i Ett bigjump (Red Bull 99) så är det inte speciellt mycket att diskutera angående nivån på hoppen.(ingen som var där lär göra det i alla fall) Det går mer eller mindre inte att ladda fakie i ett hopp som kräver minst 70 km/h i kickern (det fanns mätare) och landa som en hel människa eferråt. (Brädåkarna åkte över 70 blås och kom inte över!)
De freestyleåkare som har lyckats med att implementera sin hoppteknik på fullängds carving skidor blir därför MKT svåra att slå...

Men det är givetvis så att de som är ute på stupen bränner är de "riktiga skidåkarna" det håller jag med om.

övrig kuriosa kan vara att enligt nån undersökning av "branchen" typ slao eller nåt sånt" så är det endast 7% av skidåkarna i sverige som kan räkna sig som "avancerade åkare".

Hursomhelst
70 blåss...vilka jävla hjältar,,,,,men men...man vill ju nog inte smaka platt platålandning heller om man är i deras stövlar =)

Hursomhelst
Rolig utväckling hur det var då och nu :) undra hur fort åkarna kom in i när dom åkte switch i JOI iår? Mer än 70 iaf och klarade sej helskinnade

Hursomhelst
freeride_nu sa:
Det går mer eller mindre inte att ladda fakie i ett hopp som kräver minst 70 km/h i kickern (det fanns mätare) och landa som en hel människa eferråt.
tihi, :)

orka att Jon har åkt switch i över 100km/h :b

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp