Hydralisk skivbroms

Motorbreath

Ny medlem
Hydralisk skivbroms
Hej,

Hade tänkt uppdatera hojen med hydraliska skivbromsar fram och bak. Om jag kan lägga ut runt 1500 kr st, vad rekommenderar ni då? Har tittat på Hayes HFX - 9HD, Hayes HFX - 9XC och så läste jag något om Shimanos XT bromsar, men jag fick inte reda på vad dem kostade. Väldigt tacksam för svar.

Mvh /Matthias

Hydralisk skivbroms
Beror lite på va det är for cykel; hur du anvendar den etc. Om du kör xc är det skönt med lätta brömsar och inte så viktigt med skitstora skivor eller stort oljereservoir (dom behövs inta kylas så mycket). Snackar vi hardcore DH gällar mest kraft, bra kylning (mycket olje och stora skivor/rotors), 4 kalipers. Freeridehoj mitt imellan.

Som xc-brömsar gillar jag själv Formula b4 (finns olika varianter, SL är lätt fast dyr, Pro är bra). Bra kompromiss mellan vikt, kraft, kylning etc. Inte dom mest stryktåliga, Hayes klarer mer slag och krasjer etc. Hayes är ett bra och relativt billigt (samt driftsäkert) alternativt. SSkivbrömsarnas Volvo, typ. XT funkar helt ok ochså, nya XTR är skitbra fast dyra. Kompisar rekommenderar Hope; fast dom är nog inte så billiga. Magura Louse har jag kört tidligare; schyssta xc-brömsar som ochså kyler och for mer utforsbruk. Gillar inte riktigt dom mer plastiga Magura; har sett en del knäckta brömshantak på dom.

Om du redan har hjulen da kolla upp vilket hålmönster som finns på naven; jobbigt att handla brömsar som sen inte passar på naven. Kolla sen brömsfästen ochså; det finns två olika vinkler som skruvarna kan monteras med. Vissa brömsar finns bare i ena varianten; i så fall måste du fixa adapters ochså.

Och kolla sen www.google.com. I prinsip samtliga cykelblaskor och hemsidor måste ha gjort mycket testar och jämnförningar mellan olika brömsar; det borda gå att hitta en bra översikt over dom olika stäkan och svakhetar vid alle typen på sånt sätt.

Hydralisk skivbroms
köp xt.
jädrigt sköna handtag o ett lillfingret räcker för att cykeln ska stå still.
kostar typ 2000 i sverige, men chainreaction säljer dem för ca 1300.

Hydralisk skivbroms
Nej, nej,nej!

Magura för fan! Möjligen Hayes eller Hope men välj Magura! Snälla gör det och bespara dig smärta och irritation!

Bli inte arga ni andra som gillar annat märke än Magura men det är inte mitt fel att ni köpte fel!

Hydralisk skivbroms
Ska du verkligen ha hydralbromsar? Jag skulle aldrig sätta det på min. Se till att skaffa bra slangar till kablarna och fetta in dem ordentligt så ska du se stt det inte blir särskilt trögt. Och sen vet jag inte, men jag tror känslan är bättre i en vajer eftersom den är så stum...

Jaja. du väljer själv...

Hydralisk skivbroms
Har magura Julie 04 or och är supernöjd! Helt sjukt prisvärda. Sköna handtag och underbar bromskänsla.
Snygga är dom också, framför allt med vågiga skivor som 04 orna har =)

Rekomenderar starkt

Hydralisk skivbroms
Köp magura i tyskland om du inte redan har köpt. www.bikediscount de eller www.s-tec-sports.de båda har schysst service och har bra urval för det mesta.

Tillbaka
Topp