Hyfsa till skidorna.

nilfons

Ny medlem
Hej,

Jag har köpt ett par uthyrningsskidor till dottern. Skitbra tjejlagg, K2 one luv. Ser superfina ut under och kanterna är topp.
Men.... De ser ut som skit ovantill. För mig skulle det inte spelat någon roll, men för en 14årig tjej är design viktigare än funktion.

Så, någon som har något tips på vad man kan göra? Köpa någon färg och fylla i?
IMG_20191114_141211.jpg

VickeLang

Medlem
Finnts tyvärr inte mycket att göra på ovansidan. De e typ och fylla i med färg men kommer inte heller se bra ut. Nån annan kanske har nåt hemmatips. Är det hål ner till träkärnan kan jag starkt rekommendera att fylla med lim eller liknande för att inte fukt ska komma ner 👍 brukar själv smälta ner lite klar ptex

Zoubolo

Medlem
Jag hade definitivt fyllt på med epoxy-lim eller liknande och smetat ut över det där för att hålla fukt på utsidan. Sedan sandpapper för att få det "smooth". Det är ju bara att prova med nån färg, sitter det så sitter det. 😊

LuxLuthor

Medlem
Laga skadorna så som övriga sagt här. När det är gjort skulle jag prova polermaskin och ett milt polermedel + vax. Möjligen ett lager klarlack efter poleringen.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp