Hyra bil Geneve samt parkering Val Thorens

• Trådstartare Trådstartare landrin
  • Start datum Start datum
L

landrin

Guest
Hej!

Jag och några vänner har bokat boende i Val Thorens samt en flygresa till Geneve. Vi har dock insett att det kan bli problem att ta sig från flygplatsen till Val Thorens då vårt plan hem avgår redan kl 07.00.

Därför har vi planer på att hyra bil, dock undrar jag om det är svårt att hyra om man är 20 år och endast har haft körkort i ett halvår? Och nästa problem blir parkering, vad kostar det i Val Thorens och finns det någonstans man kan hitta billig parkering? och förbokar man parkering? Har nån tips om detta eller möjligen andra bra förslag att ta sig till och från Val Thorens så får ni gärna så vore jag tacksam.

Kan bli lurigt att få hyra bil när du bara är 20 år, kolla med www.avis.se www.hertz.se www.sixt.se mfl.

När du landar i Genevé har du möjlighet att gå ut både i frankrike och Schweiz, det finns bilyrhyrning på båda sidor, men det är ALLTID billigare på den franska sidan, så se till att hyra där. Var noga med att bilen har en Vignette(motorvägsklistermärke) i rutan, annars kan det bli dyrt att köra på motorvägen i Schweiz, vilket du måste göra en liten bit för att komma till Val Thorens.

Man kan boka parkering på nätet i förväg, blir billigare:

http://www.valthoparc.com/

Kör försiktigt!

Senast ändrad:
Ett alternativ är att göra som vi har gjort några gånger: Ta sista bussen från Val T dagen innan och boka hostel i Geneve (www.cityhostel.ch).
Bussen kostade 600-800kr har jag för mig. Hostel €25 och tåget från flygplatsen till Geneve kan man ful-åka.
Dessutom kan man käka och ta en bärs i Geneve på kvällen innan man åker hem. Inte dumt.

hejsan, jag gör min 3e sasong i val thorens nu och du kommer inte få hyra en bil nr du bara haft körkort i ett halvår!för övrigt ar vagarna ganska igenkorkade för ögonblicket!parkering för en vecka kostar 200 € för en vecka på det billigaste phuset en bra bit ner i byn!dock kör jag en del transfers den hr sasongen och kan plocka upp och lamna er om ni ar intresserade!nar kommer ni ner, hur manga ar ni och hur lange stannar ni?om ni ar intresserade så ring mig på 0033656021973 eller skriv till mig på jonsson_jesper@hotmail.com om jag inte har möjlighet att svara!!ha det!

Tillbaka
Topp