Hyra Dubbfria vinterdäck!

c-cuibe

Medlem
Jag är påväg ner till alperna, men utan några bra däck. Någon som vet om man kan hyra dubbfria vinterdäck under en bergänsad tid?? Var och pris med?

Tja!

Pilla ur dubbarna är en höjdare, gjorde det igår.
Har fortfarande ont i näven..:-)

Men när svetten rinner som mest är det bara att tänka på att snart bär det iväg.

// Kricke

Dra ut dubben, och sen köra på vinterväglag.. Det var bland det dumaste jag nånsin hört. Då är det lika bra att köra på sommardäck. dubbfria vinterdäck har en mycket mjukare gummiblandning än dubbade som blir hel värdelösa om man drar ut dubben och sen tror att dom ska funka på vinterväglag.

Dessutom är det inte mer lagligt att köra på dem ( det är inte vinterdäck längre, det är sommardäck efter att dubben dragits ut) än att köra på sommardäck när du ska ut på kontineneten..

Halloj
Vad är det till för bil?
Jag har 4 vonterdäck på fälg till BMW 3 serien.
Du kan få köpa dem till ett jävligt bra pris!

Har en gammal hederlig 745 vovve från 88. Hoppas att den ska hålla en tripp ner till st anton, ska precis rulla över 40 000 mil nu...

Vet inte om jag är så sugen på att dra ut dubben på fina dubbade ostar. Men är man tillräckligt desperat så...

brukar finas bra begagnade vinterdäck pa bilskrotar som atervinner krockade bilar. De har säckert odubbade däck liggandes

Tillbaka
Topp