Hyra minibuss? Tips?

Robert89

Aktiv medlem
Hyra minibuss? Tips?
Tja! Osäker på om detta är rätt ställe för denna tråden men testar. Jag håller på att planera en resa ner till Valfréjus i södra Frankrike för 8 pers och försöker komma fram till hur vi tar oss dit på bästa/billigaste sätt.

Som det ser ut nu vore en minibuss kanske bäst, men jag det verkar vara jävligt dyrt? Tänkte kolla om någon här har tips om nån minibuss att hyra till ett bättre pris? kanske till och med är någon som kan tänka sig hyra ut sin egna till en vettig peng?

//Robert

Hyra minibuss? Tips?
Något du annars kan göra om det blir för dyrt att hyra buss är att köpa t ex en volkswagen caravelle modell äldre och försöka få den såld i slutet av resan.

Hyra minibuss? Tips?
Känns lite overkill att köpa en bil för en veckas skidresa men annars vore det ju soft. Jag bor i lkpg men det spelar inte så stor roll var i sverige bilen finns då vi som ska dra kommer från kiruna och nedåt.

Hyra minibuss? Tips?
Perfekt!
Men om du går in på www.hyrahyra.se. Det är en hemsida som du kan hyra minibussar, bilar ja mycket!

Men du skriver bara in vad du vill hyra i detta fallet, Minibuss! Sen var du vill hyra den ? Så kan du ju skirva in, Linköping, Kiruna eller var du vill hyra den.
Sen får du upp massa priser. Så då är de bara att kolla runt.

Lycka till!

/Gurra

Hyra minibuss? Tips?
Tack Gurra! Har kollat runt där och det bästa jag kan hitta är en minibuss i sthlm som kostar 57000kr för 9 dagar. Men om någon vet nåt bättre så skriv gärna!

Hyra minibuss? Tips?
De flesta uthyrningsfirmor (i Frankrike åtminstone) tar ut en extra försäkringsavgift om du är yngre än 25. Standard verkar va 300-350 kr per dag. Tyvärr verkar det vara sällan som detta visas på deras hemsidor...

Hyra minibuss? Tips?
Robert89 sa:
Tack Gurra! Har kollat runt där och det bästa jag kan hitta är en minibuss i sthlm som kostar 57000kr för 9 dagar. Men om någon vet nåt bättre så skriv gärna!
I mina ögon låter 57k för hyra nästan lika mkt overkill som att köpa en buss, köra ner den och eventuellt sälja när ni kommer hem igen. En caravelle brukar väl gå på runt 20k i bra skick, så om ni är lite händiga kan ni ju t om fixa till den och tjäna/gå +-0 på att göra så.

Hyra minibuss? Tips?
Skulle givetvis stå 5700, inte 57000 :P Tack för tipsen. Kollar lite på bussar på blocket nu. Skriv gärna om ni hittar något mer som skulle kunna passa!

Hyra minibuss? Tips?
nealsson sa:
http://www.aftonbladet.se/bil/article5887918.ab Köp den istället :)
JÄVLAR vad P.I.M.P den var....
EDIT:http://www.hyrahyra.se/annons/hyr_minibuss_:_alltid_600::_%2B_dygn_:_fria_mil_-108592
denna verkar ju vara rätt najsssss iofs...

Senast ändrad:
Hyra minibuss? Tips?
mm, det är den som kostar 5700 för 9 dagar. Men diesel bilarna var inte lediga så dom hade bara bensinare kvar och då kan man ju räkna på en mil kostnad upp emot 20kr/milen... Verkar blir svårt att hitta något billigt alternativ alltså...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp