Hyra skidor i Iran

byrod

Ny medlem
Hyra skidor i Iran
Jag tänkte haka på ett par polare till Iran i februari och skida. Har hittat tonvis med bra info här på forumet men inget om skiduthyrning. Nån som har varit där och vet om det finns bra grejer att hyra?

Hyra skidor i Iran
hahaha jag är inte helt säker men vad jag sett och hört är det katastrof. Hyr här hemma istället så är du säker. Tråkigt å komma ner och åka på 80-talsskidor.
Men det borde vara folk på freeride som varit i Iran så vänta på mer svar.

Hyra skidor i Iran
Du kanske får åka på sopsäck om du hyr där.. vem vet?? xD
Men ärligt så.. jag vet inget om det här men Team sportia har hyrt ut Super skidor till mej andra år innan jag köpte egna..

Team sportia i Jönköping där jag hyrde hade dom ioförsej inte twintip men jag vet inte vilken skida du vill ha? dom har inte så stort utbud på hyrskidor men dom som dom har är skit bra

Hyra skidor i Iran
Ok, Iran liknar inte just nånting annat. Om du hade tagit reda lite om landet som sådant hade du knappast ställt frågan. Kort sagt, Iran är en Islamsk diktatur. Officiellt gillar man inget som kan vara kopplat till USA eller allmänt kristet synsätt, och med lite otur är alla blåögda och ljushåriga betraktade som otrogna.
Du kan nog inte räkna med att kunna hyra "bra grejer". Sen finns det naturligtvis västiorienterade individer som är trevliga och intresserade, men något vettigt att hyra ut är det högst osannolikt att dom har.
Min tips, hyr hemma.
/A

Hyra skidor i Iran
Det går att hyra skidor i Tehran, men det är inget att rekommendera då alla Iranier vill köpa ens prylar när man är där.

Have fun

Hyra skidor i Iran
Beror på var du ska någnstans. Har varit i Dizin ett par gånger och där finns flera uthyrningsställen.
Alla småbutiker ligger på samma ställe. Där kan du hitta utrustning som härstammar från Ingemar
Stenmarks dagar till hyfsat mordern utsustning. Kanske inte det senaste, men det funkar bra att åka
på. Vet en som hyrde ett par Völk G4 och ett par Salomonpjäxor när han var där. Om du vill vara
säker så ska du definitivt hyra hemma eftersom utbudet är väldigt begränsat.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp