I need som advice guys?

Grant

Ny medlem
I need som advice guys?
Jag funderar på att köpa ett par ross. z9. jag vägar 81kg och är medelgod åkare. Jag är trött på skidor som inte biter på sveriges isiga backa. Just nu har jag ett par ross. B2. De är bra på bra underlag med dåliga på is.
Grant

I need som advice guys?
dude, du behöver ju inte skapa en ny, exakt likadan tråd bara för att ingen svarar. om det är nån som vet nåt om skidan skriver de väl...?

I need som advice guys?
jag var uppe på skidtestarhelgen i hemsedal förra året. testade då ett par z5. jag väger 60kg och är en ganska avancerad åkare. gillar att trycka hårt på hårda underlag och de var optimala för mig. z9 har jag hört är aldeles för hårda för de flesta som testat dem.

om du känner att du pallar trycka ner ett par stenhårda skidor en hel dag så är z9 något för dig. men eftersom du säger att du är en medelgod åkare skulle jag nog rekommendera den mjukare varianten.

I need som advice guys?
graesand sa:
jag var uppe på skidtestarhelgen i hemsedal förra året. testade då ett par z5. jag väger 60kg och är en ganska avancerad åkare. gillar att trycka hårt på hårda underlag och de var optimala för mig. z9 har jag hört är aldeles för hårda för de flesta som testat dem.

om du känner att du pallar trycka ner ett par stenhårda skidor en hel dag så är z9 något för dig. men eftersom du säger att du är en medelgod åkare skulle jag nog rekommendera den mjukare varianten.
Tack för ett bra svar. Jag skall nog testa z5:an. du vet ingenting om scott p3 eller?

I need som advice guys?
Här kommer jag inglidande som en tomte, men är ändå inte Scott p3 en av de få parklaggen som också uppför sig bra i pist!?

I need som advice guys?
P3:orna är helt okej i pist faktiskt, dom h ar fått högsta betyg i pist bland alla testade twintips i åka skidors skidtest. Om du vill ha skidor som biter på is är det bästa en renodlad tävlingsskida. Kan rekomendera nordica för övrigt.

I need som advice guys?
Jag har inte provat Z5 orna men har hört att de ska vara bra men jag provade en liknade skida från Elan i våras, nya Elan magfire 12. De hade ett väldigt bra bett på is. Finns även en som heter magfire 14 som är hårdare, skulle tro att den är mer lik Z9 orna.

I need som advice guys?
Satsa på ett par begagnade raceskidor, jag skulle rekommendera ett par storslalom från en tävlande tjej. Borde kunna funka bra för dig och då får du skidor med ett isbett bättre än alla butiksskidor.

Tillbaka
Topp