I väntan på resan - tråden

Frozenfart

Ny medlem
Herre gud, jag känner att det egentligen skulle vara mer passande att skriva en insändare eller liknande för att få med de jag vill i denna tråd! Antar att det säkert finns fler som jag som, just i detta nu, sitter och tittar ut genom ett rimfrostat fönster på den fallande snön och i samma stund känner att den ankommande resan, st anton för mig, är ljusår bort! Jag har nog som många andra ett galet rus i kroppen när snön landar på våran svenska mark att bara dra på mig pjäxor, skidor och allt som tillkommer för att sedan bara rusha ut i yrvädret och "go nuts". Tyvär så har man inte tillgången till en alp och alla de möjligheter som tillkommer.
Dessutom så har man inte den umgängeskretsen som gärna går ut och filar på ett rail i timmar, bara för att de är underbart. Nej det är alldeles för krävande och kallt utanför hemmets varma armar.

Så till vad tråden handlar om. Vad gör ni(?) som också har detta sug efter en resa eller bara snön i allmänhet för att hålla era sinnen eller mentala troll i schack? vet inte om jag ska kalla denna tråd för ett rop efter hjälp men nu gör jag det i alla fall!

Over and out

Jag löser det genom att klättra på väggarna i solna klättercenter! På så sätt slipper jag i alla fall klättra på väggarna hemma :D

Väntar också på kommande resor, Åre v.1-2, Val Thorens v.2 -3 och Idre v.4 - frammåt.
Visserligen inte långt kvar nu men kryper fan ur skinnet snart så behöver också lite hjälp så man kan underhålla sig på bästa sätt!

kolla inte på skidfilmer! man blir tokig!! själv har jag mindre än 2 veckor kvar till jag drar ner till chamonix och stannar säsongen ut! man börjar bli riktigt kissnödig nu!

Jag känner som du, det snöar och jag vill bara dra på mig grejorna och gå ut. Och jag har inga kompisar som gärna skulle vilja kötta en handrail eller någon annan urban feature i några timmar. Så jag gör det själv. Bara går ut.

iHammpus sa:
kolla inte på skidfilmer! man blir tokig!! själv har jag mindre än 2 veckor kvar till jag drar ner till chamonix och stannar säsongen ut! man börjar bli riktigt kissnödig nu!
Tell me about it! kollat igenom sisådär 10 filmer och blir mer suktad VARJE gång jag ser någon plöja puder!

GOS sa:
Jag känner som du, det snöar och jag vill bara dra på mig grejorna och gå ut. Och jag har inga kompisar som gärna skulle vilja kötta en handrail eller någon annan urban feature i några timmar. Så jag gör det själv. Bara går ut.
Skulle jag också göra men vet inte om de är lika kul att köra själv!
dock ett riktigt bra förslag

GOS sa:
Samma här, dock lite anda förutsättningar när man bor i fjällen, men en lastpall går alltid bra när man går och väntar på helgen.

Edit: *vilket rim!*

Senast ändrad:
har satt på mig all skidutrsutning x antal gånger för att staka mig fram i trädgården enda tills jag blir för trött. försökt klara 360 på plats. försökt att hjula, göra kullernyttor, stå på skidspetsarna, byggt ett litet litet gupp att hoppa på. haft ett pvcrör liggandes på marken. åkt på verandatrappan. haft en tunna jag försökt få upp farten på genom att gå på den. blivit dragen av hunden. lagt ut hinder att hoppa över och glida under med olika rotationer vid varje hinder, Hoppat på studsmattan. åkt pulka sen gått in och tittat på skidfilm med varm oboy och grädde. vallat skidorna om och om igen. laddat ner musik som får mig att tänka på skidåkning och snö... vad som hällst liksom:) bara jag blir trött av det så att jag klarar av att somna gott sen:p SKIDÅKNING<3<3<3<3!

Sa upp mig från jobbet och stack hem till mor o far lite tidigare. Så har man åtminstone funäsdalen inom räckhåll.. samt helags och lite andra mindre fjäll som man kan hika på :)
Det är två veckor kvar innan jag sticker till Japan nu! Riktigt sugen

upplyst sa:
har satt på mig all skidutrsutning x antal gånger för att staka mig fram i trädgården enda tills jag blir för trött. försökt klara 360 på plats. försökt att hjula, göra kullernyttor, stå på skidspetsarna, byggt ett litet litet gupp att hoppa på. haft ett pvcrör liggandes på marken. åkt på verandatrappan. haft en tunna jag försökt få upp farten på genom att gå på den. blivit dragen av hunden. lagt ut hinder att hoppa över och glida under med olika rotationer vid varje hinder, Hoppat på studsmattan. åkt pulka sen gått in och tittat på skidfilm med varm oboy och grädde. vallat skidorna om och om igen. laddat ner musik som får mig att tänka på skidåkning och snö... vad som hällst liksom:) bara jag blir trött av det så att jag klarar av att somna gott sen:p SKIDÅKNING<3<3<3<3!
Jävlar vad ambitiöst! Skulle nog inte funka för mig då jag bor i lägenhet, dock på bottenvåningen med en liten gräsmatta fast vet inte om mina grannar skulle tro att jag är mentalt frisk om jag rullar runt i snön med ett par skidor på fötterna :P Gillar att hunden hjälper dig att stilla behovet haha!

ricric sa:
Sa upp mig från jobbet och stack hem till mor o far lite tidigare. Så har man åtminstone funäsdalen inom räckhåll.. samt helags och lite andra mindre fjäll som man kan hika på :)
Det är två veckor kvar innan jag sticker till Japan nu! Riktigt sugen
De kallar man dedikation! De underlättar lite om man bor i alla fall relativt nära något berg, där jag bor utanför Stockholm finns det inte så mycket hänga i julgranen, definitivt inte Hammarbybacken ensam är ingen hit! Men man får väll ta sig i kragen och ta en liten tripp till något närmare berg och åka lite bara för att få den känslan!

upplyst sa:
Härligt me såna initiativ! Brukar göra liknande saker, drog på mig stighudar och gick en liten tur till jag blev trött, skottade hela tomten och uppfarten hemma, stakade mig till en liten kulle 3 km bort för att vandra upp och köra nåra åk, se att de snöar dra på mig kläder och bara springa ut o äta puder med merA. Har dock gjort misstaget att kolla skidfilmer... Ska nu botas med två dagar i Sälen som jag hoppas ska dämpa skidabstibensen.

Bara 3 veckor kvar till Fernie Kanada nu!!!

Senast ändrad:
Puderskidorna står lutade mot väggen.
Pjäxorna står på tork.

Tittar ut genom fönstret och det har inte snöat en enda millimeter sen igår.

Folket hemma i norr rapporterar om galna snöfall..

Pistörerna spränger kring skidsystemet för de inte finns så mycke annat att göra.

Så är livet i Kicking Horse idag.

Längtar hem till Sverige.

Kinga sa:
Puderskidorna står lutade mot väggen.
Pjäxorna står på tork.

Tittar ut genom fönstret och det har inte snöat en enda millimeter sen igår.

Folket hemma i norr rapporterar om galna snöfall..

Pistörerna spränger kring skidsystemet för de inte finns så mycke annat att göra.

Så är livet i Kicking Horse idag.

Längtar hem till Sverige.
håller tummarna för att läget förbättras snarast (;

Måste säga att nu i väntan på resan som nalkas så har jag provat mina skidkläder framför spegeln kanske 45 gånger upphöjt i 3, vi tala om underställ och fullt skidställ inklusive pjäxor hjälm och goggels i en varm lägenhet för att sen kanske gå och ta en cigarett ute i snövädret... Är man sorglig eller är man sorglig? börjar räkna ned till Dagen med stort D då planet lyfter med min goda vän och vapendragare, och två främlingar, mot St Anton och tre veckors orgasm. Nu bara 23 dagar kvar! yay, fortsätt hjälpa mig med att komma på saker att göra under tiden, eller någon kan ju höra av sig om de vill leka på något rail i stockholmsområdet med någon som rent utsagt, är värdelös på rails.. :P

Glada nyheter! nu har man lyckats tagga två kompisar att åka i en liten pulkabacke! ganska bra timing när de har dumpat kanske 3 decimeter i nacka där jag bor!
Så mulligt!

Vemdalen v1.
Cham/Argentiére v3.

Provar pjäxorna om och om igen. Försöker ställa in dem för den perfekta finishen!
Ibland önskar man att man roades av datorspel. Där kunde tid ödslas!

Dumpade i Sälen i veckan så de gick att åka knädjupt puder med faceshots på sina ställen! Men... blev bara mer taggad på kanadaresan.... Men gött som fan att smaka lite puder!:D

Tompan14 sa:
Stort dump på berget :D
Stort dump på flygplatsen :mad:
Haha ja, man kan ju inte få något som är bra gratis! ;) lite sjukt tycker jag dock fortfarande att de flesta kollektiva resesätten från sverige inte är tillräckligt förberedda för de vädret vi har här.. man tycker att man borde vara redo i ett land som kanske får en halvmeters dump och tillta rätta åtgärder för att folk ska kunna flyga/åka tåg eller buss... Men men, den som väntar på något gott sa någon dum människa någon gång i tiden.

Henk021 sa:
Dumpade i Sälen i veckan så de gick att åka knädjupt puder med faceshots på sina ställen! Men... blev bara mer taggad på kanadaresan.... Men gött som fan att smaka lite puder!:D
Om du har möjligheten att åka puder i sälen med inte allt för lång resa så har jag bara en fråga:
va faaaan gör du inne på freeride?!?!? :P
haha ut och åk med dig!

Sunshine Village, Banff har inte fått snö på snart en vecka.. när fan blev blå himmel och sol fint väder?

Bra fråga haha! Nej men åkte i Sälen över helgen sen att va inne på freeride hör ju till en del av skidåkningen;)men kan lova att ingen tid sattes av åt freeride istället för skidåkning!

Nu när jag är hemma har jag vallat skidorna igen, plockat fram mina gamla skidor och vallat dem osv. 2 veckor kvar! :P

Senast ändrad:
Henk021 sa:
Bra fråga haha! Nej men åkte i Sälen över helgen sen att va inne på freeride hör ju till en del av skidåkningen;)men kan lova att ingen tid sattes av åt freeride istället för skidåkning!

Nu när jag är hemma har jag vallat skidorna igen, plockat fram mina gamla skidor och vallat dem osv. 2 veckor kvar! :P
Haha de är sånt man vill höra! men måste ju erkänna, de jag gör mest för att stilla mitt behov av skidåkning och snö är att hänga på forumet här och starta trådar som denna :P

Frozenfart: Du bor i Nacka right? Då har du typ 5 min med bilen till hammarbybacken för att klippa några åk.

Själv har vi byggt box, rail och några hopp på polarns tomt för att värma upp lite före säsongen. Nu på söndag blire Kläppen 1 vecka, känns som som de kommer bli mer fest då vi blir cirka 34 pers totalt :)
Sedan i mitten av januari tillbaka till Bad Gastein fram tills april! Hoppas på mer snö än förra året bara.

osto sa:
Frozenfart: Du bor i Nacka right? Då har du typ 5 min med bilen till hammarbybacken för att klippa några åk.

Själv har vi byggt box, rail och några hopp på polarns tomt för att värma upp lite före säsongen. Nu på söndag blire Kläppen 1 vecka, känns som som de kommer bli mer fest då vi blir cirka 34 pers totalt :)
Sedan i mitten av januari tillbaka till Bad Gastein fram tills april! Hoppas på mer snö än förra året bara.
haha jo 5 minuter till hammarbybacken men har ju inte ngra polare som är lika sugna som jag på att åka... de är där skon klämmer som man säger! :P
önskar att jag inte flyttat från villa till lägenhet, hade awesome möjlighet att bygga på min gamla tomt.. :(

Nu är de ungefär 30 timmar kvar tills jag min bästa polare + två totala främlingar sätter oss på planet mot ST anton och jag tror att jag kommer dö! jag har fan aldrig varit så taggad på något förut... :P budgeten är JÄVLIGT stram... planeringen är jävligt kass och tillsammans så utgör de ett recept som jag knappt vill beskriva med ord! JÄVLIGT (ursäkta språket) ÖVERDRIVER TAGG!!!!!

hoppas någon som är där nere läser detta och möter oss med en sju-helsikes utgång av guds nåde! de kommer bli legen.... VÄNTA..... DARISKT!!!!! kolla in http://omgsnow.tumblr.com/ om ni vill bli sugna på snö mer än vad ni redan är ;)
peace

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp