Idre eller inte Idre.. Det e frågan

Clueless

Ny medlem
Aaahh.. Jag har ångest och panik. Vet inte hur jag ska göra. Har fått säsongsjobb i Idre men jag vet inte om jag vill tillbringa en hel säsong där. Det e ju inte direkt stort och den främsta anledningen till att jag vill säsonga e att jag vill ha bra åkning. Tanken var från början att jag ska säsonga någonstans i alperna i höst. Men om jag åker dit och inte lyckas kirra nått jobb så känns det jävligt surt att man tackat nej till ett jobb i fjällen. Så står man där med ingenting lixom.. E det någon som kan kommat med nått vettigt råd. Nån som har säsongat i Idre och vet hur det är?

Min polare sesongade i idre , han pallade halva sesongen han sa att det inte va något uteliv elle ngt alls där!

åk till alperna, jobb löser sig alltid!

va sjutton är idre jämfört med alperna!
lycka till

Fan min kompis bangade att åka till alperna så nu blir det nog Idre för mig ändå. Men jag ska till Alperna nån gång! Så e det bara. Tack för tipsen btw.

Åk själv da!

En kompis som väljer Idre framför alperna är väl ingen kompis, eller?

Haha!

Snö får du ju se iaf så så överjävligt blir det inte.

Verkar som att smaken e som baken när det gäller Idre. Men så e det väl med det mesta. Det e väl bättre än ingenting iaf..

lol , inte kunna välja mellan idre o alperna?

Men hallååå... Det e ju inte riktigt så enkelt. Klart jag väljer alperna framför idre! Men i alperna har jag inget jobb innan jag åker dit. Finns ju risk för att det skiter sig. Samtidigt som jag måste dra dit själv isåfall eftersom min vän som skulle med inte har tillräckligt med cash. Men jag har ett jobb på g i Italien. Om det går väl så drar jag ju lätt dit istället o skippar Idre.

Min brorsa säsongade i Idre 2 vintrar, han klagade inte men han hade inte heller nårra jätte krav. tyckte att åkningen där dög. Jag var uppe 3 gånger och jag tycker åkningen är helt okej där :)

Jag har aldrig säsongat i Idre eller Alperna men åkt skidor där och flera andra ställen. Är det skidåkning du är ute efter så finns Idre inte med på listan. Ledsen men så är det.

zodah sa:
Jag har aldrig säsongat i Idre eller Alperna men åkt skidor där och flera andra ställen. Är det skidåkning du är ute efter så finns Idre inte med på listan. Ledsen men så är det.
Om man inte vet vad man pratar om så ska man hålla sig till Yatzy.
I Idre finns det helt suverän åkning för alla typer av åkare. Vill man ha offpist så finns det brant offpist med sköna drops i systemets närhet vill man ha grym offpist får man vara beredd på att knalla lite. Pisterna är alltid bra pistade och finns i alla lutningar brantaste pisten är 48,5 grader och det är brantast i Norden mig vetligen, rätta mig gärna om jag har fel. Inga liftköer och gillar man park och pipe har Idre detta också med hög kvalité.
Vill man ha uteliv så är det utsikten uppe på fjället som gäller, nere i byn är det dom 2 lokala krogarna Älgen och Idregården. Privat klubben Level 2 är det bara inbjudningar som gäller.

Besökte Level 2 i vintras. Helt klart det skönaste stället i Idre. Bra musik ( DJ Night är helt outstanding), schyst mat, o bra dricka. Helt klart värt ett besök.

Lite OT men det där Level 2 stället.. vad är det för ställe och kommer inte alla in?
Ska till Idre i vinter med ett gäng polare och då vill man ju ha mest röj ;)

Alperna ett självklart val!

Är man drifftig och har viljan får man ett jobb, Idre är inget att satsa på, om du nu inte skulle gå och bli VD eller nått för anläggningen, slavjobb finns i Alperna lika väl som i Idre, slavar hällre där solen skiner och snön faller! Men man kan ju inte bara sitta på ändan och vänta att någon ska komma och ge en ett jobb, inte heller skicka massa mail och brev, åk ner och gå runt och knacka dörr, visa vem du är och ta i hand med folk så löser de sig med all säkerhet!

SnowPitch sa:
Alperna ett självklart val!

Är man drifftig och har viljan får man ett jobb, Idre är inget att satsa på, om du nu inte skulle gå och bli VD eller nått för anläggningen, slavjobb finns i Alperna lika väl som i Idre, slavar hällre där solen skiner och snön faller! Men man kan ju inte bara sitta på ändan och vänta att någon ska komma och ge en ett jobb, inte heller skicka massa mail och brev, åk ner och gå runt och knacka dörr, visa vem du är och ta i hand med folk så löser de sig med all säkerhet!
Är man 18 år så ska man nog inte ta så stora ord i sin mun. Ge oss som bor och arbetar i Idre ett skäl varför Idre inte är något att satsa på! Hälsningar 12st idrefjäll människor med fler än 1 säsong.

Tillbaka
Topp