Idre

• Trådstartare Trådstartare Paraplyt
  • Start datum Start datum
P

Paraplyt

Guest
Idre
Jag har några frågor angående skidorten Idre.
1. Finns det offpist backar?
2. Har de kvällsåkning?
3. Är det tillåtet att åka på natten då liftarna är stängda?

Senast ändrad:
Idre
1. offpisten finns utanför backarna. finns en bra offpist till höger om 6stolsliften...
finns även en bra vid ostbackarna har jag för mig...
2. kvällsåkning har väll alla orter non gång i veckan.
3. den kan jag inte svara på men när jag var där -06 så knata vi upp i parken o körde mitt i natten.

Idre
1. utanför backarna finns offpisten..men typ uppkörd av alla turister som inte kan åka offpist!
2. kvällsåkning är fredag.
3. lätt.. bara man ser vart man åker:P

Idre
Hur är det egentligen med att va i backen efter att liften har stängt? är det inte så att backen blir till en arbetsplats då, och får inte beträdas? och sen gäller väl inte nån försäkring om det skulle hända nått ?

någon som har ett svar?

Idre
Är det någon som vet? ska dit med polarna och det skulle va skönt o åka lite i parken på natten :), bara det är tillåtet... Om inte vad händer om man "åker fast"?

Idre
Är parken upplyst på natten? Annars känns det kanske lite segt...

Om ni nu skulle åka fast så kan ni alltid säga att ni inte trodde att det var förbjudet, hänvisa till allemansrätten, då borde de ge sig. Annars åker ni väl in på livstid i Särnas häkte.

En liten fråga: Var trodde du att det skulle finnas offpist? bredvid såklart. Det finns skogsåkning på ost-sidan, runt en backe som kanske kan heta Butter? Den är tyvärr inte så bra då den lätt blir uppkörd eftersom att berget inte är så stort.

Idre
Bygg ett BC-hopp på grannberget Städjan istället. Då får ni garanterat vara i fred natt som dag. Där finns även viss möjlighet till offpist, något som inte imponerar i systemet.
Seriöst, kör ni hårt hela dagarna och ändå har lite energi kvar så finns det ju möjlighet att borsta bort den med Fernet Branca. Att dela mörka pister (park) med pistmakiner har jag gett mig på några gånger och det är inte skitsmart.
/M

Idre
Vi brukar ha kvällsåkning måndag och fredag till kl. 19.00.
Åkning efter stängningsdags är strängt förbjudet, för då kör pistmaskinerna.
så svarade idres info på mitt mail

Idre
Det är långt till Städjan, kanske 5 km från ost? Det finns inga vägar/liftar men om du kan ta dig dit så kan du ta dig upp utan större problem också.

Idre
Men det e ingen ide att åka till idre fötr park!! den öppnar inte förrän v. 5 eller ngt..så har det varit varje år ungefär..innan e det bara sump hopp som man får ont i fötterna av!!

Idre
Perfekt! Vi ska dit vecka 6 tror jag :)
Men åker inte dit för parken, har bara inte varit i idre än. Parken i kungsberget är min favorit.

Idre
eurogap sa:
Men det e ingen ide att åka till idre fötr park!! den öppnar inte förrän v. 5 eller ngt..så har det varit varje år ungefär..innan e det bara sump hopp som man får ont i fötterna av!!
Trots att man får ont i fötterna av den så är den femte bästa parken i sverige!

Idre
JoakimHayland sa:
Hur är det egentligen med att va i backen efter att liften har stängt? är det inte så att backen blir till en arbetsplats då, och får inte beträdas? och sen gäller väl inte nån försäkring om det skulle hända nått ?

någon som har ett svar?
precis så är det!!

Tillbaka
Topp