import usa?

TripTon

Medlem
import usa?
tjena!

polarn skall till usa, tänkte be honom köpa med sig en bräda med sig hem, är det några problem med det eller är det bara lämna det till flyplanet eller tillkommer det tull även då, ifall han blir tullad kan han ju bara säga att han fått det, gåva skall väl gå igenom?

tacksam för svar
/daniel

import usa?
Du kan få betala tull om du kommer med den helt ny i ett plastfodral men om du tar bort alla lappar och gör så den ser använd ut så ska du nog slippa. lägg den i boardbag så fixar det sig.

import usa?
jag har beställt grejer från kina. det är bara slå in det i ett paket eller nåt.
Om du skulle åka på att betala så e det inte dyrt

import usa?
Jag har köpt skidor från usa 2 ggr. Jag har sluppit att betala båda gångerna. Den ena gången tog jag med mig dom i ett fodral på flyget och den andra gången fick jag dom skickade i paket med posten. Då fick jag säljaren att skriva att det var en gåva med ett ganska lågt värde ($150) så om dom hade kontrollerat det hade det inte blivit så dyrt. Har för mig att påslaget är 25% moms + 5 till 10 % skatt. För att det ska bli helt utan avgifter så gäller för gåva att värdet på gåvan inte får överstiga 500 sek.

När man tar dom på flyget så är det ju som sagt ovan bra om dom inte ligger i plasten med prislappen på om det skullke bli koll.

Lycka till /Olle

import usa?
Vad har du pyntat för frakten? eller e de någon annan som har beställt grejer från The U S and A? Jag e sugen på o beställa därifrån nu pga den låga dollarkursen. Tänkte mig en Bataleon the goliath som går lös på 3K därborta o ca 4,4K härhemma..
Har en bekant som bor i Seattle o som kanske kan skicka brädan isf

import usa?
Remoh sa:
Vad har du pyntat för frakten? eller e de någon annan som har beställt grejer från The U S and A? Jag e sugen på o beställa därifrån nu pga den låga dollarkursen. Tänkte mig en Bataleon the goliath som går lös på 3K därborta o ca 4,4K härhemma..
Har en bekant som bor i Seattle o som kanske kan skicka brädan isf
Jag kollade runt lite bland olika alternativ till att köpa ny bräda hemma..
att köpa den i Sverige är ju helt klart dyrast så det är ju inget att snacka om.. men om man jämför en amerikansk internetbutik som kan skeppa till europa med en europeisk som kan skeppa till sverige så även om den amerikanska är rätt så mycket billigare (2700 mot 3500 (Burton Dominant, ca 4300 i sverige) så får man så dyr fraktkostnad från Usa så det skiljer sig knappt nånting.. pris + frakt från den butiken jag kollade på var 3350, 150kr skillnad.. alltid något, men då vet man inte hur det blir med tull osv och om man nu behöver skicka tillbaka brädan av nån anledning kostar de ju en massa så de e ju inte så kul.. där emot i den europeiska butiken (hot-zone.tv o blue-tomato.at) fick man gratis frakt..

import usa?
blizzy sa:
men om man jämför en amerikansk internetbutik som kan skeppa till europa med en europeisk som kan skeppa till sverige så även om den amerikanska är rätt så mycket billigare (2700 mot 3500 (Burton Dominant, ca 4300 i sverige) så får man så dyr fraktkostnad från Usa så det skiljer sig knappt nånting..
Dessutom så får amerikanska internetbutiker inte leverera just burton till Europa.

Vad gäller huvudsakliga frågan så bodde flickvännen i US and A för något år sedan, beställde ett helt Arcteryxx ställ, 2 par Spy gogglar och en camel back till henne. Hon slängde bara ned det hela i en kartong och postade till mig, inga problem alls.
Att göra så att grejjerna ser använda ut tror jag är en dum ide, men plocka bort prislappar och plast så att den inte ser ut som en nybeställd sak iaf, sen så bör man ju undvika att skcka i kartongen man fick grejjerna i, ser ju inte så läckert ut om det står :
www.addanature.com Your online shop med stora bokstäver på ditt paket.

Om han tar med den på planet i en boardbag så är det ju ingen risk alls, det är ju dagligen folk som åker till staterna för skidåkning. Trotts att den är ny. En polare släpade med sig en splonkans Bubblamotror på planet och det var inag problem, den är ju lättare att upptäcka plus lagomt mycket dyrare än en bräda....

import usa?
En polare släpade med sig en splonkans Bubblamotror på planet och det var inag problem, den är ju lättare att upptäcka plus lagomt mycket dyrare än en bräda....
hehe, i handbagaget eller?

Hur lång tid tog det att få sakerna som tjejen skickade?

import usa?
Hehe, han fick packa den i oliak väskor, var ju typ 70 kilo

Paketet från gumman tog 1,5 till 2 veckor om jag inte minsn helt fel.
SKickades med USPS

import usa?
JAg måste bara tillägga vad jag tror om att köpa från usa, DE blir knappt lönsamt pga all frakt, sen Garantin, de blir vell nästan bara pöligt?

import usa?
usps är typ de enda som skickar relativt billigt, men brädor är för stora för att skicka med dem. Jag som ville ha en fin Se7en jag hittade på ebay, tänkte att farsan skulle skicka över den då han bor där, men de är ju knappt så de lönar sig :/

import usa?
Lundvall sa:
JAg måste bara tillägga vad jag tror om att köpa från usa, DE blir knappt lönsamt pga all frakt, sen Garantin, de blir vell nästan bara pöligt?
Nja, 350:- för ett par spy blizzard eller 700:- för ett par wisdom gör ju att man kan slänga en hel del på frakten innan man börjar komma upp i sverige priser..

Senast ändrad:
import usa?
För fraktpriser är det enklaste att kolla in på www.usps.com sen kan det hända att säljaren tar ut mer än det som står där för "besväret" men det ger ju en fingervisning iallfall. /Olle

Tillbaka
Topp