info om Narvik sökes!

Ouellette

Ny medlem
info om Narvik sökes!
Hej,
Jag heter Matt, och jag är en amerikan som bor i sverige. Jag skulle ville åka till Narvik cirka slutet av april, början av Maj. Har dom öppet då, och vilken tid är bäst? Vet någon om vandrahem, eller lägenhet som man kan hyra, eller någonting annat? Hur mycket kostar det att åker skidor i Narvik? Deras webplats fungerade inte så jag provar det här forumet istället. All information uppskattas. Tack. Matt

info om Narvik sökes!
anbefaler å bo på breidablikk (www.breidablikk.no) eller spor 1. Spor 1 er hakket billigere, men breidablikk er i kort gangavstand fra bakken (nærmeste overnatting du får!) samtidig som det ikke er langt til byen.
Når du først er i narvik; sjekk ut alpinanlegget i Ankenes 20 min. biltur rundt fjorden fra narvik. sjarmererende lite anlegg med fine offpistmuligheter og lite konkurranse om pudderet!

info om Narvik sökes!
Alltså. Jag hakar på med en fråga som jag inte fått något svar på ännu.

Hur många pistade (med pistmaskin) nedfarter finns det i Narvik..?
Framgår inte av deras sida..

info om Narvik sökes!
Till att börja med, dom har 8 pistade nedfarter och 18 opistade, men att åka dit för pisterna är inget jag rekomenderar. Däremot så finns det mycket att utforska om man gillar toppturer, (underbar natur dessutom fjordar möter berg, de e vackert).

Den bästa tiden är nog slutet av mars början av aprill. Åker man senare kan vädret vara mera omväxlande än vanligt. Med goda snö förhållanden får man grym åkning.

Tillbaka
Topp