Info om Nocopy tack!

Info om Nocopy tack!
Känns grymt tråkigt att alla som blir erbjudna att åka på grejer till bra peng inte har mer vett och skriver lite positiva grejer om sitt märke.

Har åkt skidorna och No Copy är ett skidmärke som satsar på att tillverka skidor som ska vara billiga utan att vara sämre än andra. Tyvärr lyckas de inte särskilt bra med det då skidorna beter sig precis som en riktigt billig skida brukar göra. Känns som de har riktigt mycket jobb framför sig innan de har hamnat rätt.

"Fetmodellen" får man tyvärr en känsla av att någon sålt på dem en mall från slutet av 90-talet och sedan fyllt den med lite överblivet material från början av 80-talet.

Vet att det är hårda ord men ni verkar undra hur de är att åka på.

Tänk er för innan ni ger er in i ett sponskontrakt så ni inte sitter här och skriver illa om saker ni är kontrakterade att vara positiva om.

Powder To The People

Info om Nocopy tack!
puderglidaren sa:
Känns grymt tråkigt att alla som blir erbjudna att åka på grejer till bra peng inte har mer vett och skriver lite positiva grejer om sitt märke.

Har åkt skidorna och No Copy är ett skidmärke som satsar på att tillverka skidor som ska vara billiga utan att vara sämre än andra. Tyvärr lyckas de inte särskilt bra med det då skidorna beter sig precis som en riktigt billig skida brukar göra. Känns som de har riktigt mycket jobb framför sig innan de har hamnat rätt.

"Fetmodellen" får man tyvärr en känsla av att någon sålt på dem en mall från slutet av 90-talet och sedan fyllt den med lite överblivet material från början av 80-talet.

Vet att det är hårda ord men ni verkar undra hur de är att åka på.

Tänk er för innan ni ger er in i ett sponskontrakt så ni inte sitter här och skriver illa om saker ni är kontrakterade att vara positiva om.

Powder To The People
Måste säga att det låter rätt tvärtemot av vad pappret säger om fetskidorna. På pappret ser de riktigt fina ut med fina mått och bra matrial. Bambu för lättheten och poppen och sedan en del gummi som dämpar skidan. Låter riktigt bra IMHO.

Info om Nocopy tack!
Hej, såg detta forum elr vad man ska kalla det om nocopy!
Tänkte ge er lite info från mina egna erfarenheter, jag har testat grafitti skidan:
Den är super lätt pga bambu kärnan och det gör även att skidan får en extra popp som kan vara mkt användbart i parken osv. Jag personligen gillar lite mjukare skidor vilket grafitti skidan är tycker att de är skönare i parken men föredrar lite styvare när man ska åka snabbt antar att detta gäller alla!
Det är ganska hög radie på skidan det vill säga att den inte är den mest optimala pist skidan men samtidigt lättare att landa trick i bigjumps eller rätta till sina misstag i landningen!
Eftersom den är väldigt lätt gör att den vibrerar i snabbare hastigheter..
Kort och gått jag gillar skidan starkt!

Någon annan som har testat den är min kompis Mathias från st Anton, en väldigt duktig kille som slänger dubbel corkade 1080 så att ni kan få ett grepp på att han är duktig.
Hans komentarer om skidan för dom som fattar engelska:

Firts of all the colourfull design stroke my mind. very flashy
Then after the first turns on the slope i realised HOW light they are.
Thought it would be strange to hit kickers but after some runs in the park I was stoked how creative you can act with these skis. And most amazing part of the skii the Flex. Bring Urban skiing to the next level!
really enjoid to ride the skis!!!

Info om Nocopy tack!
Min fråga är vilket märke som har släppt former till NoCopy. För det är defentivt inte deras egna då en form kostar ca: 600000:- per styck och längd.

Med vänliga hälsningar eran Guru!

Info om Nocopy tack!
RichardL sa:
Min fråga är vilket märke som har släppt former till NoCopy. För det är defentivt inte deras egna då en form kostar ca: 600000:- per styck och längd.

Nu behöver man ju faktiskt inga high-tech-resatillmånenochdigtaltarmbandsur-frästa frormar, underlättar ju en del om man ska få ut stora upplagor. Finns andra sätt, http://www.333skis.com/ är ett lysande exempel

Info om Nocopy tack!
Tamizan sa:
R-R sa:
Jag tror jag läste att NoCopy var med på MadeInChina-listan i åka skidor för ett tag sen, eller var det black crows? hmmmmmm....
Många märken tillverkas i Kina, tex. K2 som skriver till och med "made i China" på sina skidor Det betyder inte att det är Kineser som konstruerar skidan.

Vi tillverkar våra skidor i Kina. Eftersom jag också är involverad i produktionen så vet jag också att det är VI som väljer material, konstruktion och kvalitet.

Vi kan hålla ett lågt pris också pga. hur vårt företag är uppbyggt och hur vi valt att vår organisation fungerar samt hur vi marknadsför oss. Allt det kostar pengar som måste betala sig av produkten (vilket är självklart)

Den enda anledningen till tillverkning i Kina är att deras löner är lägre så att du inte behöver betala 8000 kr för vår skida. Det är inte många i detta avlånga land som skulle kunna avgöra om en skida var tillvekad i Frankrike eller i China genom att åka på den!

Vi köper inte in en Kina konstruerad skida och skriver Nocopy på den dom har ju inte direkt någon alpin tradition i Kina så det skulle ju inte fungera.
Jarle sa:
Nu behöver man ju faktiskt inga high-tech-resatillmånenochdigtaltarmbandsur-frästa frormar, underlättar ju en del om man ska få ut stora upplagor. Finns andra sätt, http://www.333skis.com/ är ett lysande exempel
Vad jag vet så tillverkas de flesta skidor i dagens läge i stora fabriker i Kina och då som de alltid har tillverkas. Med andra ord med formar. Och då det uppenbarligen är en Kina skida så är jag ganska säker på att formen är en gammal form från en annan skida. Detta är ett väldigt vanligt sätt för mindre märken och som skall vara billiga. Ta till exemple Santa Cruz för ett par år sedan när de tillverkade skidor så var det i gamla Völkl formar.

Med vänliga hälsningar eran Guru.

Info om Nocopy tack!
RichardL sa:
Tamizan sa:
R-R sa:
Jag tror jag läste att NoCopy var med på MadeInChina-listan i åka skidor för ett tag sen, eller var det black crows? hmmmmmm....
Många märken tillverkas i Kina, tex. K2 som skriver till och med "made i China" på sina skidor Det betyder inte att det är Kineser som konstruerar skidan.

Vi tillverkar våra skidor i Kina. Eftersom jag också är involverad i produktionen så vet jag också att det är VI som väljer material, konstruktion och kvalitet.

Vi kan hålla ett lågt pris också pga. hur vårt företag är uppbyggt och hur vi valt att vår organisation fungerar samt hur vi marknadsför oss. Allt det kostar pengar som måste betala sig av produkten (vilket är självklart)

Den enda anledningen till tillverkning i Kina är att deras löner är lägre så att du inte behöver betala 8000 kr för vår skida. Det är inte många i detta avlånga land som skulle kunna avgöra om en skida var tillvekad i Frankrike eller i China genom att åka på den!

Vi köper inte in en Kina konstruerad skida och skriver Nocopy på den dom har ju inte direkt någon alpin tradition i Kina så det skulle ju inte fungera.
Jarle sa:
Vad jag vet så tillverkas de flesta skidor i dagens läge i stora fabriker i Kina och då som de alltid har tillverkas. Med andra ord med formar. Och då det uppenbarligen är en Kina skida så är jag ganska säker på att formen är en gammal form från en annan skida. Detta är ett väldigt vanligt sätt för mindre märken och som skall vara billiga. Ta till exemple Santa Cruz för ett par år sedan när de tillverkade skidor så var det i gamla Völkl formar.

Med vänliga hälsningar eran Guru.
Säger inte emot dig att det är det vanligaste viset eller att dessa skidor skulle vara det, uppmärksammade bara att det finns andra, bra mycket billigare alternativ som är relativt vanligt bland mindre tillverkare, precis som att beggade formar också är vanligt bland små tillverkare.

Info om Nocopy tack!
Jag fick nöjet att teståka den här http://www.freeride.co.uk/review/view.php?id=4822 ett åk i längd 178. För övrigt var det en helt okej skida på sommarsnö den 11 juli i gränsen. Var som sagt bara ett åk, men det lilla man han känna var att de var lite för mjuka för att klara våra skandinaviska fjäll och lite för smala. Jag hoppas de ändrar på det så kan det nog bli trevliga skidor.

Info om Nocopy tack!
hjälphjälp UPDATE - Har några fler åkt på skidorna? Var mest intresserad av true och black stripes 188... Så hade vart kul om nån kunde dela med sig av lite erfarenhter av dem... piiiz

Info om Nocopy tack!
Jarle sa:
RichardL sa:

Nu när den här ändå blev bumpad. Vad har du att säga till ditt försvar ang 333 nu då Jarle? :lol:

Info om Nocopy tack!
R-R sa:
hjälphjälp UPDATE - Har några fler åkt på skidorna? Var mest intresserad av true och black stripes 188... Så hade vart kul om nån kunde dela med sig av lite erfarenhter av dem... piiiz
Har åkt en hel del (varje dag denna säsong) på black och white stripes, har du vägarna förbi Bad Gastein får du gärna prova. White är helt klart min favorit av dem två, black har bra klipp i pisten men för styv för att flyta utanför. Båda modellerna kommer nog se annorlunda ut till nästa år. Gillar i regel mjukare skidor framför styvare,

Ska provåka True snart, kan återkomma med resultat

Utter sa:
Jarle sa:
RichardL sa:

Nu när den här ändå blev bumpad. Vad har du att säga till ditt försvar ang 333 nu då Jarle? :lol:
Det fungerade väl inte riktigt som han hade tänkt sig :P Poängen är iaf att man inte behöver lägga 600k/form

Info om Nocopy tack!
Jarle, shit... du har gått på B-spons-tricket lika hårt som kidsen gjorde för något år sedan.

:cool:

Info om Nocopy tack!
felix sa:
Jarle, shit... du har gått på B-spons-tricket lika hårt som kidsen gjorde för något år sedan.

:cool:
Jag, vet sjukt korkat av mig.
:(

images

Snödjup

Tillbaka
Topp