R-R sa:
Jag tror jag läste att NoCopy var med på MadeInChina-listan i åka skidor för ett tag sen, eller var det black crows? hmmmmmm....
Många märken tillverkas i Kina, tex. K2 som skriver till och med "made i China" på sina skidor Det betyder inte att det är Kineser som konstruerar skidan.
Vi tillverkar våra skidor i Kina. Eftersom jag också är involverad i produktionen så vet jag också att det är VI som väljer material, konstruktion och kvalitet.
Vi kan hålla ett lågt pris också pga. hur vårt företag är uppbyggt och hur vi valt att vår organisation fungerar samt hur vi marknadsför oss. Allt det kostar pengar som måste betala sig av produkten (vilket är självklart)
Den enda anledningen till tillverkning i Kina är att deras löner är lägre så att du inte behöver betala 8000 kr för vår skida. Det är inte många i detta avlånga land som skulle kunna avgöra om en skida var tillvekad i Frankrike eller i China genom att åka på den!
Vi köper inte in en Kina konstruerad skida och skriver Nocopy på den dom har ju inte direkt någon alpin tradition i Kina så det skulle ju inte fungera.