info Zermatt

Kippis

Ny medlem
info Zermatt
Hejsan!
Åker till Schweiz i slutet av november för att tillbringa säsongen i Zermatt. Har åkt mycket snowboard genom åren men aldrig tidigare vairt just där. Riktigt sugen på att komma dit men känner inte att jag får så mycket info av google länkar. Någon som varit där (eller har koll) som kan "berätta var jag åker"?
Många säsongare, utbud av backar, uteliv, snösäkerhet m.m?
Tack på förhand!

info Zermatt
Tjena ska ner på min 4 säsong i Zermatt i år!
det är ett kanon ställe med ca 30 svemska säsongare varje år, och egentligen de ända bra som vill åka puder och på seriös nivå de andra är bara där för att festa eller tro att du bummar.
Finns tre berg typ rothorn gornergrat och Matterhorn glacier.
Rothorn är bra pister tycker jag lite branta och omväxlande medan pisterna på de andra 2 är mera glassa men offpist finns överallt o de flesta åken är väldigt enkla att at sig till,

var ska du jobba?
/Robin

info Zermatt
om du skall ha park däremot far du ditcha zermatt och ta bussen (vilket nog tar nagon timme inklusive byte skulle jag tro) eller bil över till Saas-Fee ... saas-fee har alltid välshapat och bra... exempelvis world cup i halfpipe där nästa vecka...

info Zermatt
Tack så mycket, det låter fint! Har fått jobb på Riffelalp resort från början av december!
Johan

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp