Hej Linda.
Såvitt jag förstår är maxåldern under IEC-programmet 30 år. Den regeln tummas inte på under några omständigheter, eller?
Jag är nämligen 35 år, och söker desperat olika vägar att få flytta ihop med min partner som är canadensisk medborgare och bor i canada. Vi har varit tillsammans en bit över ett år, och försöker i nuläget att spendera en månad åt gången i varandras länder tills jag hittar ett sätt att få flytta dit. Jag kan inte söka under skilled worker, för dom söker inte mitt yrkesslag, och det tar för övrigt 18 månader. Vi är inte gifta, så kan heller inte söka under family reunion.
Du skrev tidigare att sista ansökningsdagen var 31 okt, men jag fick detta mail idag (se nedan) från migrationexpert.com
Finns det alltså ännu platser kvar som fortfarande går att söka, eller är det bara bluff?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dear Niclas,
Canada is looking for young nationals of Sweden to work, live and experience life in Canada! As part of the International Experience Canada (IEC)/Working Holiday Visa (WHV), there are currently only a limited number of spaces left in 2012 for eligible applicants from Sweden!
Are you looking to experience a "new life" in Canada?
Interested in visiting, working, or doing an internship in Canada?
See what opportunities exist outside your country?
Explore options for staying in Canada?
Want to receive a Working Holiday Visa to Canada? Start the application process today!
https://www.migrationexpert.ca/member/working_holiday_assessment.asp
Need more information? Have questions? Our friendly staff is here to help. Reach us during our extended work hours and at any of our global offices.
Kind Regards,
Client Services Team
Migration Expert - Canadian Visa Services
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tack på förhand.
Niclas