Inge glid

hillarn

Medlem
Inge glid
hej, jag har precis svetsat ihop en järnrail.

Den har någån slags tjock vit färg utanpå, och jag tyckte att de gled ganska bra när jag kände på den.

de gled dom första åken men färgen slets bort ganska fort och då kom riktiga stålet fram. Jag körde en gång till och då hackade de i och jag fick mej en flygtur och BANGADE huvvet i marken, samma sak nästa försök. :S

hur ska jag få de att glida? funderar att lägga på en plexiglas-skiva? ge tips...?

Inge glid
ta ett PVC rör med ca 10cm (eller mindre) diameter. såga bort en länga ur röret som är lika bred som "metallstöttorna" som håller upp din rail. skjut in pvc-röret så att du glider på det istället för metallen. Du glider bättre på pvc-plast än metall. Dessutom slår du dig inte :)

Inge glid
Florre sa:
Vad heter Sveriges sämsta längskidåkare?

Inge Glid
hahaha kung! ;)

men som sagt, stearin funkar bra och sen ju mer du åker på den desto bättre glider den! du kan även slipa ner stålkanterna lite extra så att dom är helt runda! (om du inte planerar att åka på dom nästa säsong) :)

Inge glid
kan det inte vara för att du har gjort den i aluminium för det e ju så mjukt så om du hugger i blir det ju djupt. sen går det ju inte å glida på heller testa på en stege och det gick ju inte så bra;)

Inge glid
KasperT sa:
kan det inte vara för att du har gjort den i aluminium för det e ju så mjukt så om du hugger i blir det ju djupt. sen går det ju inte å glida på heller testa på en stege och det gick ju inte så bra;)
Sten Ja, det är fan lättmetall och inge jävla stål som TS verkar tror.
Kommer bara hugga mer och mer ju mer han använder den.

Fast vi får hoppas att han hittat något bättre såhär 7 månader senare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp