Ingen lift i Stryn i sommar

JohanKristofers

Aktiv medlem
Sa, jag fick precis en inbjudan till den har facebook gruppen:

http://www.facebook.com/group.php?gid=11991145823

For er som inte vill kolla lanken... Stryns agare vill infor i sommar Inte satta upp liften pa glaciaren, alltsa den ovre liften, och dessutom hoja liftkortspriserna med 20%.

Alla som varit i Stryn och gillat det borde bli medlem i gruppen.

EDIT: Det är den övre liften man annvänder för att ta sig till Stryns baksida. Även den som annvänds till parken. Dvs. Ingen glaciärlift - ingen park/friåkning.

Senast ändrad:
hmm rätt kefft asså. var ska man åka då med tanka på att när jag var där för 2 år sen inte fanns nån snö under sittliften.

Stryn köpte ju en sån där jättefräsig österrikisk pistmaskin 3000 för att bygga grym park för bara nåt år sen. Verkar ju dumt o inte använda den, okay om dom vill höja priset med 20%, det är ju deras lift, men o skippa toppliften är ju ett brott mot mänskligheten.

Det var tråkiga nyheter. Vad djävlar ska man göra då i sommar?

Liften krånglade värre än en gammal Fåård i somras, kan det ha med saken att göra? Utan den där liften 'r det tyvärr inte mycket att hänga i wunderbaumen. Synd. Ett trevligt ställe.

Hmmm undrar om dom tänkt skyffla ner all snö på nedre delen av berget och bara satsa på en stor park i sommar? Jag var väldigt sugen på att dra dit men utan övre liften känns det ganska avlägset, lär ju inte köpa liftkort bara för att åka sittliften iaf.

Håller helt med. Hemidan vill inte öppna. Det är ju mycket snö i området iaf. Kan tänka mig att de allt kortare säsongerna ställer till det med liftjusteringen - glaciären rör sig fortare.

Känns ju lite som att Stryn lever just på sommarskidåkningen och att dom haft just bra park kombinerad med friåkning.

albertolsson sa:
v-larsson sa:
ärom dumma i huvudet eller? så korkade som ägarna verkar va borde dom ju ta kollektivt självmord.
Det heter begå självmord eller ta livet av sig.
negativt. är det flera som tar självmord samtidigt kan det kallas det kollektivt självmord. alltså en grupp tar livet av sig tillsammans. och jag tror det är fler ägare i stryn så.

chipen sa:
albertolsson sa:
v-larsson sa:
ärom dumma i huvudet eller? så korkade som ägarna verkar va borde dom ju ta kollektivt självmord.
negativt. är det flera som tar självmord samtidigt kan det kallas det kollektivt självmord. alltså en grupp tar livet av sig tillsammans. och jag tror det är fler ägare i stryn så.
Helt korrekt chipen.
albertolsson jag vet att suget efter att klaga på någon kan vara starkt... men snälla du skaffa fakta först.

Låter helt bedrövligt. Utan den övre liften får man inte mycket offpist åkning om man inte hajkar. Är det redan helt bestämt att det inte blir någon lift där uppe?

Jag tror att jag dööör. Fast sedan första gången! Stryn som varit mitt substitut i 5 år på raken. Utan liften däruppe missar man ju ALL åkning. Värdelöst!!!!!!!!!! Tror at många liksom jag kommer att skippa Stryn nu. Vart ska man åka istället då? Folgefonna har väl inte lika mycket offpist-möjligheter? Blir väl premiär i Gränsen för mig i år då.

SÖRJER

v-larsson sa:
chipen sa:
albertolsson sa:
Helt korrekt chipen.
albertolsson jag vet att suget efter att klaga på någon kan vara starkt... men snälla du skaffa fakta först.
v-larsson och chipen: Det heter "att begå självmord" och inte "att ta självmord". albertolsson påstår inget avseende det kollektiva.

Na... Åkningen inom liftens räckvidd går inte att jämföra med Stryn. Vintertid finns det fina topptursmöjlighter, fast det är väl sommarlift som är själva ämnet i tråden...
Skulle inte ens hänga det i Wunderbaumen, faktiskt.

Det här får ju bara inte vara sant!!! Stryn är ju min ventil på sommaren, hur fan ska man överleva till vintern nu???

R.I.P Stryn

Det gör inte så himla mycket iof... jag har inte tid att åka någonstans isommar i alla fall.
Jag håller på att bygga en privat skidbacke (15 m fallhöjd) med rails och sånt och det tar ju tid... Hitta på nåt annat, spela ssx, hoppa studsmatta, bygg rails eller åk till chile och åk där.

Det finns ju massor med grejer att göra på sommarn

Ställer mig lite tveksam till sanningshalten i dessa rykten. Den enda källan som finns att tillgå är en facebookgrupp. Förhoppningsvis är det bara ett inte så välgrundat rykte. Joinade facebookgruppen hur som helst.

Kan aldri tenke meg at dette stemmer. "Kilder på vestlandet" du liksom (som det står på facebook). Det er det dummeste jeg har hört.

v-larsson sa:
chipen sa:
albertolsson sa:
Helt korrekt chipen.
Fan!
När jag äntligen får klaga så gör jag det fel! Typiskt mig.

Fast jag tror att det är en ägare.

albertolsson sa:
v-larsson sa:
chipen sa:
Helt korrekt chipen.
Fan!
När jag äntligen får klaga så gör jag det fel! Typiskt mig.

Fast jag tror att det är en ägare.
Äh, ta det lugnt ingen är perfekt i världen.

läser man ur gruppen står det oxå att dom skall BYGGA EN PARK längre ner i systemet detta år så de räcker med den nedre liften..alltid nått

även om stolsliften är sjukt seg =/

Vad menar han med det här: "Derfor vurderer eieren nå å nøye seg med å sette i gang stolheisen som går opp til 1600 moh." Min norska är undermålig.

Går den befintliga stolsliften till 1600? Nä... Eller menar han att dem ska smälla upp en stol till toppen?

cookaduck sa:
Vad menar han med det här: "Derfor vurderer eieren nå å nøye seg med å sette i gang stolheisen som går opp til 1600 moh." Min norska är undermålig.

Går den befintliga stolsliften till 1600? Nä... Eller menar han att dem ska smälla upp en stol till toppen?
Setningen er felskrevet. Som du selv sier så går jo ikke stolheisen til 1600 moh. Så det som menes er at de bare skal ha stolheisen (den går vel til omtrent 1300 moh).

Hvis de ikke skal sette opp bretrekket mister de sikkert halvparten av gjestene, så det er vel ikke så smart? Da får de i det minste kjöre cat-ski varianten på den övre delen, slik at man kommer seg til topps. Jeg er i alle fall ikke så interessert i å kjöpe heiskort hvis man uansett må gå 300 höydemeter på feller for å komme opp. Da går jeg heller på feller andre steder, og slik tror jeg mange andre vil gjöre også.

Känns ju inte som det blir Stryn i sommar i alla fall. 1000 NOK för ett tredagarskort:O Kunde gått med på det om de öppnat den övre liften också, men med bara stolliften känns det i saftigaste laget.

asså jag retar mej på att dom inte bara säger som det är. dom kommer antingen försöka sälja stället eller lägga ner helt. att dom inriktar sig på toppturer är bara bullshit, jag tänker inte betala 1000 nok för 3 dagarskort som är överdrivet dyrt i en gigantisk skidort. skämms stryn dett akoncept går inte ihop: eler hur tänker ni? halvera skidorten och dubbla priset. skämmes! (dubbla var väl lite att ta i kanske)

Åk till stryn, skaffa en snubbe som inte gillar skidor ( finns det sådana) bjud han på öl och korv. Se till att han kör er upp å ned på dalsnibba hela veckan. Där har du super najs åkning!!

Tillbaka
Topp