Inköp av ny bindning

turbokevin

Ny medlem
Inköp av ny bindning
tjenare!
nu är det så att jag måste köpa nya bindingar pga av att mina marker squire som jag fick med mina k2 domains ha redan gått sönder 2ggr under 1 månad..första gången fick jag dom bytta men vet inte hur det kommer och gå nu men skall försöka få pengarna tillbaka o sedan köpa en ny bindning. men nu är det så att jag inte alls vet vilken bindning ja ska välja, ja har tittat på Salomon STH14 Driver R90 10/11 http://www.blue-tomato.com/fi/Siteet/Salomon-STH14-Driver-R90-10-11/product.bto?product=300306960

och Tyrolia Peak 15 T.H. Wide 97 10/11 http://www.blue-tomato.com/fi/Siteet/Tyrolia-Peak-15-T-H-Wide-97-10-11/product.bto?baseProduct=90446

Skidans mått är 115/90/115 och kom gärna med förslag!

Tacksam för hjälp!
//Kevin

Inköp av ny bindning
Jag föredrar alltid Salomon framför Head och 14 Driver är en av de bäst bindningarna på marknaden, punkt. Vad väger du, hur hårt åker du och vad brukar du ha för DIN?

Köp på Sport-Conrad när du väl bestämt dig!

Inköp av ny bindning
Säger salomon som ovanstående, grym kvallitet och massor av inställningar i höjd/sidled för att passa den efter just din pjäxa. Kört med sth 12 och sth 16 sedan 2007 och är skitnöjd med båda modellerna! 14 driver har jag hört ska vara lika bra, så jag skulle rekomendera den framför dem andra du nämnde!

Inköp av ny bindning
Carled sa:
Jag föredrar alltid Salomon framför Head och 14 Driver är en av de bäst bindningarna på marknaden, punkt. Vad väger du, hur hårt åker du och vad brukar du ha för DIN?

Köp på Sport-Conrad när du väl bestämt dig!
jag väger väl 75kg och ja vet int hu hårt ja åker men nån medelfart om vi säger så, ibland lite hårdare:D och just nu har jag 8-9 DIN

//Kevin

Inköp av ny bindning
Go whit the flow och kör på flux jag har bara hört gott om dom även om jag personligen inte klarar av bindningar man måste sätta sig på röven för att få på men jag är unik.
Dom som jag har hört köra på flux säger att dom knappt känner att bindningen sitter på. Och jag antar att du inte har några problem med pumpbindningar så då hade jag köpt ett par flux iaf.

Inköp av ny bindning
Helge, förutom att det är i skidforumet, så ser man på namnen/modellerna att det är skidbindningar det gäller.

Tillbaka
Topp