Inköp från USA

eras

Ny medlem
Inköp från USA
Tjenare Freeride!
Nu när vi kommit in en bit i vintertiden börjar det mesta ta slut i våra snowboard affärer.
För mig som har en del att inhandla innan fjäll turerna blir det jobbigt och har därför börjat fundera i banorna att kanske skicka efter från USA.
Så tips och idéer är jag i stort behov av just nu känner jag.

I två dagar har jag nu vart på ständigt jakt efter ett par schyssta bindningar och ett par röda snowboard pants.
Burton - Triad - White (Medium) är vad jag just för tillfället har siktat mig in på men jag hittar verkligen ingen affär på nätet som har kvar den i Medium. USA däremot, där finns det gott om den. Jag har hittat den på Blue-tomato.com till samma pris som i Sverige.
Sedan står det att det är fri frakt inom hela EU. Men kan man vara HELT säker på att det inte kommer till några andra kostader, så som tull och annat skit? Och är det möjligtvis någon som handlat därifrån och vet hur lång tid det brukar ta för att få hem produkten till dörren?

Efter mycket sökande börjar jag känna att jag kommer och går i samma fotspår hela tiden och det gör mig galen. Finns det möjligtvis någon som vet vart jag kan få tag i ett par röda schyssta snowboard pants?

Mitt problem är inte att hitta. Mitt problem är att hitta rätt och vara säker på min sak att det är OK att skicka efter från USA.

Så slutligen,
Burton Triad, bra om jag ska köra i park fast också mycket i pisten?
Eller i överhuvudtaget, är det en bra bindning?
Kan man lite på att det är gratis att skicka efter från Blue-tomato.com?
Någon som möligtvis stött på ett par schyssta röda snowboard pants?
Finns det någon annan smooth sida som säljer billigt och snabbt och utan krångel?

Det var verkligen allt för mig, hoppas ni är läskunniga så min låånga text slipper bli jobbig för er! :)
Tacksam för alla svar!
ciao

Inköp från USA
yo mannen!

skickade efter 2 kepsar ifrån staterna förra året och den enda nackdelen med att skicka efter från just usa är att det är dyrt med tull avgift 2 kepsar 600 kr + frakt 300 + tull 700
vart rätt dyrt men till dinna frågor

mycket bra bindning(inte kört den själv men hört från andra)
sägs att den ska vara mycket skön sen har den ju burtons capstrap så inge blodstopp i foten efter halva dagen.

du kommer nog få betala tull men om du har tur så skickar dom den som gift å då e det lugnt.

hollywood.se har ett par volcom i strlek xl
https://www.boardstore.se/item/id/38793/category/56/

Finns det någon annan smooth sida som säljer billigt och snabbt och utan krångel?
Dogfunk.com - mycket bra sida men den e ju i usa så men mycket bra service

hoppas att du fått det svar du söker annars fråga på=)

Mvh
MoneyMan

Inköp från USA
moneyman sa:
yo mannen!

skickade efter 2 kepsar ifrån staterna förra året och den enda nackdelen med att skicka efter från just usa är att det är dyrt med tull avgift 2 kepsar 600 kr + frakt 300 + tull 700

mycket bra bindning(inte kört den själv men hört från andra)
sägs att den ska vara mycket skön sen har den ju burtons capstrap så inge blodstopp i foten efter halva dagen.

du kommer nog få betala tull men om du har tur så skickar dom den som gift å då e det lugnt.

hollywood.se har ett par volcom i strlek xl
https://www.boardstore.se/item/id/38793/category/56/

Dogfunk.com - mycket bra sida men den e ju i usa så men mycket bra service

hoppas att du fått det svar du söker annars fråga på=)

Mvh
MoneyMan
bra svar, det tackar jag väldigt mycket för! :)
Så när blue-tomato säger att det är "Free Delivery: above € 200.- free delivery within the EU!" så räknar dom INTE med den eventuella tull avgiften?

Byxorna har jag också vart nyfiken på.. XL är dock väldigt förstor. Medium är min storlek. Sedan sa du hollywood och länka till boardstore? :)

Nu ska jag in och kika runt på din rekommenderade hemsida, det tackar jag för! :)

/Erik

Inköp från USA
eras sa:
eras sa:
jockeess sa:
först moahahaha (skoja)
hmm?
bra svar, det tackar jag väldigt mycket för! :)
Så när blue-tomato säger att det är "Free Delivery: above € 200.- free delivery within the EU!" så räknar dom INTE med den eventuella tull avgiften?

[...]

/Erik
Då det är ett EU land så är "risken" för att åka på tullavgift obefintlig, då Europa driver öppen handel. Så ja, de räknar inte med tullavgift i sina priser.

Inköp från USA

ingen tull inom eu alls så det är inräknat

sen byxorna på hollywood.se är volcom.

och byxorna jag länka är på boardstore=)

Senast ändrad:
Inköp från USA
justeja, nu känns mitt MVG i geografi genast ynkligt! haha
Men Blue-tomato är väl också en community från USA, så då lär det ju bli tull avgift? Kanske har missuppfattat, hjälp mig gärna på rätt spår! :)

Inköp från USA
jaha, där ser man! Fett nice.
Det tackar jag för.

Imorgon blir det en tripp till Junkyard, ska testa Burtons Triad. Fast svarta, den färgen gillar jag inte.
Är dom sköna och låter lovande så lär jag nog skicka efter dom från Blue-tomato, DVS om INTE det tillkommer några keffa tull kostnader då bidningarna redan ligger på ett högt pris.

/Erik

Inköp från USA
eras sa:
justeja, nu känns mitt MVG i geografi genast ynkligt! haha
Men Blue-tomato är väl också en community från USA, så då lär det ju bli tull avgift? Kanske har missuppfattat, hjälp mig gärna på rätt spår! :)
Alltså... Vad snackar du om? Community? Blue-Tomato är en "snowboard-shop" som ligger i Österrike. Därför slipper du GARANTERAT betala tull.

Inköp från USA
En sak jag kom på nu var:
När det står "ready for shipment: 4-5 working days" på Blue-tomato, betyder det då att jag har min produkt inom 4-5 arbetsdagar eller betyder det att dom skickar dom inom 4-5dagar?

Inköp från USA
3 jävla veckor? :O Vafan, då lär ju jag inte få dom i tid till min närmsta fjälltur.......... Aja, tack för svar /E

Inköp från USA
Blue Tomato brukar vara snabba med leverans och det tillkommer inga som helst avgifter.

Självklart skickas produkten inom 4-5 arbetsdagar. B-T är ju knappast en fabrik som tillverkar dina prylar innan de skickas.

Senast ändrad:
Inköp från USA
moneyman sa:
tull 700? Tull är ju typ 3% eller något på klädesplagg, och t.ex. en board är på 8%. Det tillkommer även momsen på 25%, det är alltid 25%..Ibland får man även tulla på priser inkl frakt vilket är fel men så gör vissa bara så du är beredd på det.

Och som doughboy sa så tillverkar dom ju inget, killen skojar antagligen.. När det står inom 4-5 dagar så beställer dom antagligen hem från europalagret eller så och skickar direkt när dom får din produkt.

Och ja det är alltid gratis över 200 euro, hem till dörren också, så det är fint.

Och nej det är inte "lugnt" bara för att man skickar som gift. Om dom blir taggade på den eller känner igen märket osv kanske dom kikar upp retail priser och tar dig på det, även om du kanske inte ens betalade så mycket. Posten tar även extra avgift för att ta över ditt paket inom Sverige sen, beror på vad det är men det brukar inte vara några större summor.

Köper du från dogfunk.com så får du garanterat tulla fullt ut, även ganska dyr frakt så det brukar inte vara någon bra idé, blir nästan alltid lika dyrt. Nu när dollarn ligger högt också så är det inte så bra att handla från en vanlig affär i USA och få det skickat direkt hem, blir ofta högre än retail i Sverige ändå..

Om du vill göra lite klipp skulle jag kört ebay.com, ebay.co.uk och ebay.de ;) co.uk och .de är ju england och tyskland så då får du ju aldrig tulla, men du kan ofta hitta bra fynd där ändå.

Inköp från USA
Vad jag vet så förtullas värdet på varan när den kommit till Sverige, alltså ska frakt ingå i värdet, om det går rätt till vill säga.

Inköp från USA
Tull ska alltid betalas på det totala pris som det har kostat att få varan till Sverige. Detta betyder att det är helt korrekt att betala tull på varans pris plus fraktkostnaden. För att förtydliga. Köper du en snowboard som kostar 2500 och frakten kostar 500 får du betala 3,7% tull på 3000 kr.

Inköp från USA
tacksam för alla svar. Har nu gått och snackat med lite folk i affärer i närheten. Dom har fått mig att ändra mig från Triad till Cartel. Skillnaden ska inte vara så stor. Det övre spännet på Cartel har inte samma vaddering som Triad:en men uppnår endå samma känsla på ett ungefär. Sedan är triad:en lite mjukare i bakkappan och lite mjukare på sidan av bindningen.
Så vad dom tyckte var att jag skulle spara 400:- och köpa Cartel:en, då det inte kommer bli någon särskillt större skillnad..

Har jag fattat rätt?

Creds till Hollywood och Concrete i gbg, som gav bra hjälp!

/E

Inköp från USA
Det är en del skillnad ändå, cartel är stiffare.. Men jag gillar cartel, och strapen är ändå väldigt fin på cartel (: tror du blir nöjd.

Känns typ:

Bra respons och skön = cartel

mindre respons och supah comfy = triad

Men det är inte natt och dags skillnad heller som sagt..

Inköp från USA
Jo att dom inte tillverkar bindingar fattar väl jag. Men när du sa "tillverka" tog jag det som du menade "börja skicka"...

Tillbaka
Topp