Inköp och fitting av pjäxor: Hemma eller Alperna?

Disengaged

Ny medlem
Snart dags för ny skidsäsong och jag ska för första gången åka lite mer än vanligt (iofs bara fyra veckor men det är mycket för mig). Nu tänkte jag köpa nya pjäxor och efter att ha läst här på forumet verkar det ju klart rekommenderat att göra det hos någon som är bra på det. Mitt problem är dock att jag bor i Malmö så här får jag väl knappast tag på någon, så hur gör jag då? Har i princip tre alternativ:

1. Finns det någon i Göteborg skulle funka då jag ändå är där ibland.
2. Kommer åka en vecka i Vemdalen över nyår, kan jag få vettig hjälp där?
3. Kommer åka första veckan i alperna i Argentiere, ska jag vänta tills dess?

Om någon undrar vad för pjäxor jag vill ha så är jag en tämligen god åkare som åker mer utanför än i pisten. Dock inget i parken.

Tacksam för hjälp.

Snö & Sjö i Limham. Nära och bra! Väldigt duktiga! Litar du inte på det är det bara att gå och snacka med dem. Det kostar ingenting och du får en känsla av om de är duktiga eller ej.

Udens i göteborg borde väl ha koll pà detta.

Vemdalen vet ej.

Argentiere/chamonix www.footworks.fr de är erkänt duktiga pà det dom hàller pà med.

Snö & Sjö i limhamn! Köpte mina pjux där för 2månader sen Nordica Enforcer Supercharger... Kör själv pist/offpist, sällan park.

Vemdalen har en grym skidshop. Om du köper dina pjuck där så får du självklart hjälp med all fitting och eventuella ändringar (slipning, fräsning osv).. Om du är på plats så kan du smita in och få småjusteringar gjorda allt eftersom du åker in pjäxorna. Sånt är svårt om man köper pjuck i stan..

Köpte pjäxor där för två veckor sedan och är sjukt nöjd! Lycka till!

Snödjup

Tillbaka
Topp