inlines nybörjare

• Trådstartare Trådstartare jibbba
  • Start datum Start datum
J

jibbba

Guest
inlines nybörjare
hej, jag funderar på att börja med inlines nu - och har ett par frågor :)

*vilka inlines borde jag köpa? jag vill kunna raila men jag vill inte att dom ska vara alltför dyra

*vilka tricks borde jag börja med dom första gångerna?

*hur gör man för att droppa in?

*vilka skydd är mest nödvändiga?

tacksam för svar!

peace

inlines nybörjare
Jag har inte åkt så mycket inlines men åker lite då och då och ett tips är ju att köra med handledsskydd samt armbågs och knäskydd för det hjälper så sjukt mycket. Hade inte mina skydd när jag körde i förra veckan och testade raila men fick typ bakvikt och slog i armen, hade jag haft armbågsskydd då hade jag inte känt något och kunnat köra igen.
Tricks kan du ju börja med att köra typ 180 nerför en liten trappa med bara några steg på sen gå uppåt och uppåt så du tar större trappor och så.

Senast ändrad:
inlines nybörjare
pröva alla straight air grabs nedför gatkanter / mindre lastramper / betongbänkar, kanter osv..

kombinera sedan med en 180 så är det inte så pjåkig början

dessutom så tycker jag personligen att, såvida du inte ska köra ramp, så är hjälm viktigare än knäskydd.

1.hjälm
2. knä/armbågsskydd
3. inte bar överkropp... ;)

Senast ändrad:
inlines nybörjare
börja me små dropp och metallrör.. inlines finns det massor olika av och det lönar sig att börja med typ nåt från stadium eller nån annan sportaffär. något som lönar sig är att taa bort antirockersen, alltså de två mittersta hjulen, så att du får ett större oområde att raila på. såhär träffar du också lättare på railen. början är otroligt frustrerande men man lär sig sakta men säkert

inlines nybörjare
Bygg en curb som är kanske två eller tre lastpallar hög och kanske 3 meter lång och öva grinds på den. Sen när du känner dig säkrare är det bara att gå vidare till större saker. Knäskydd är nog bra att ha i början.

inlines nybörjare
http://www.powerslide.se/
där bara att välja vilka agressives du vill spelar mindre roll vilka.
Köp ett par BRA knäskydd och lär dig landa på dom.
Använd även hjälm.
Droppa in kommer komma med tiden när du känner dig bekväm med att åka så kommer du helt enkelt testa det och kommer gå prima tänk på balansen bara.

inlines nybörjare
1. Inte warp, K2 och Salomon duger men annars kolla på t.ex www.grindhouse.de
dessa kanske skulle va något? http://www.grindhouse.eu/srcontent/module/20/product/1651.html grymt bra skena och hjul och väldigt bra nybörjar inlines

2. Allt du känner är möjligt, börja med vanliga frontsides och backsides, alltså helt vanligt på skenorna, sen kan du köra lite souls och mitzues, yttersidan på ena foten och skenan med den främre/bakre

3. I ramp? stå på copingen, luta dig frammåt och åk ner med ena foten några decimeter längre fram

4. Hjälm! ska du åka ramp kan knäskydd va skönt att ha också, annars behövs inget annat än hjälm

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp