inomhusträning

Iwar

Ny medlem
inomhusträning
hallå! jag undrar om det finns några bra sätt man kan träna på olika hopp o tricks inomhus utan skidor eller bräda. /Iwe

inomhusträning
STORA trampoliner (som andvänds av riktiga gymnaster, man kommer ca 3,5 meter upp i luften) fins b l a på fyrishov i Uppsala!
bara tejpa in kanterna o hoppa! men de kostar väll en hel del antar jag, såg de på TV en gång!

inomhusträning
Stick till närmaste badhus med trampolin.

Det är konstigt att vara upp och ner när man är mitt i en volt. Via trampolinen kan man delvis vänja sig av med det konstiga och åtminstone försöka landa med fötterna nedåt. H2O i flytande form är trots allt mindre smärtsamt än det samma i fast form. Fel landningar är därför relativt smärtfria.

Om du frågar badvakten kanske du får dra med dig skidorna också. Vilka drops du kunde göra från hopptornet då :)

inomhusträning
Haha.. Fan det vore något för sommar-OS. Freestyle från 3-metersvikten. Fast hur fan poängbedömmer man en landning. Med måste ju stänke en massa med laggen på.

Men för att var ahelt ärlig så är en studsmatta model större (sådan som var jävligt poppis i sommras) helt ok att träna trix på. Fast då utan skidor. Har iof inte testat med skidor men det kan nog fungera. Har man sjysst stuts så kan man tom få in en dubbel backflip, (fast jag kan ju lugnt säga att det gör ont dom gånger man inte sätter den)

/brandt

inomhusträning
Nu vet jag inte riktigt var du bor, men om du av nån händelse skulle bo på lidingö lr i stockholm, så finns det en idrotts hall som heter BOSÖN. Där kan man öva att sätta trix med o utan skidor/bräda. Men det är dyrt

inomhusträning
du kan hoppa i bad hus på trampoliner.. och studsmattor.. och trampetter.. som man hoppar på en slags liten studsmatta och ladar på en mjuk madras.. det bästa sätter tycker jag..!!

inomhusträning
hm.. hittade förut en inlägg här som innehöll en internet adress där man kunde hyra eller köpa trampoliner. men men jag kommer ej ihåg adressen.. så det här var ett onödigt inlägg.

Tillbaka
Topp