FritzSafstrom
Medlem
Instalera techinserts?
Provade pjäxor här om dagen och kom fram till att jag med mina höga vrister kommer behöva tredelat. Testade ett par dalbello panterra som satt som en smäck. Problemet är att jag ska säsonga nästa år (troligtvis Chamonix) och tänker att det finns en risk att jag hamnar med folk som vill tura och att jag då vill kunna hänga på (eller att jag bara kommer på att tura är sitkul). Så jag undrar om det i sånafall går att sätta i techinserts i tån (panterran har ej techsulor och det finns ej att köpa till heller) och sen skita i hälen och köra typ marker kingpin eller blir det skit? Håller det för att åka på? Turar folk ens i Chamonix eller är det bara sele och rep som gäller?
PS. Vill inte ha tips på touringpjäxor. Prio 1 är friåkning, insertsen är mest "just in case" så jag inte behöver köpa nya pjäxor (om det nu inte går att installera inserts i tån som håller för åkning)
PS. Vill inte ha tips på touringpjäxor. Prio 1 är friåkning, insertsen är mest "just in case" så jag inte behöver köpa nya pjäxor (om det nu inte går att installera inserts i tån som håller för åkning)
Senast ändrad: