Hasse_Lindborg sa:
Vikten är lättare än mina gamla Salomon Quest. 1520 gram är uppgiven vikt i 26,5 men har de i 25,5 men har inte vägt de. Gångläget har jag faktiskt inte så mycket koll på. Mer än ovannämnda skor men vet inte jämfört några andra.
@glisseur har kanske mer uppgift om det?
Jag har kört Roxa R3 ett par dagar. Jag skulle placera dom som ganska mycket mer turbetonade än till exempel Lupo Factory/130 C som jag antar att den vill jämföra sig med. Flexet är hyfsat styvt men långt ifrån lika mjukt och fint som på Lupo, det är liksom mer huggigt och kantigt (om någon fattar vad jag menar...). Uppför känns dom bra men har samma nackdel som alla tredelade skal att det är svårt att få ut riktig längd på steget tack vare tungan. Jag testade faktiskt att kasta över hela tungan från mina Lupo på dom, det går fint eftersom dom använder exakt samma infästning för den framtill, men det lirade inte 100 med vajerspännet över tån på R3 så jag hoppade att åka med den lösningen.
Men jo. Det är en bra pjäxa i ungefär samma klass som MTN Lab och liknande skor.