Iq?

AKvS

Medlem
Iq?
Körde på Blizzard på skidtest och blev sjukt imponerad av deras IQ-system, någon som testat och kan säga om det verkligen är så bra som det verkar?

För er som inte orkar googla. En platta som förs in i spår i skidan. På plattan kan du montera vad du vill; dynafit, dukes, alpin, diamir, tele etc. --> En skida som du verkligen kan ha till allt.

Detta skulle ju vara det perfekta systemet för oss svenskar som reser mycket för att åka skidor. Ett par skidor och två bindningar med så är ju alla möjligheter täckta!

Skidorna passar mig perfekt men, håller bindningssystemet?

Iq?
den plattan (Iq MAX) är ny för året, och med tanke på hur iskallt blizzard är som märke på detta forum lär det tyvärr dröja innan du får svar.

Det smarta är ju att man kan ta med sig två par lagg (feta och mindre feta) och packa dem i skidbagen och ta med på flyget utan problem sen tar man med sig en bindning (duke?) i bagaget.

Med ditt sätt att tänka måste du ta med dig typ 3 par pjäxor också och hur många åker telisar egentligen?

Iq?
Telis åker kanske ingen men många kör väl med AT-pjäxor även för vanlig åkning?

Det som gör mig mest sugen på Iq MAX systemet är möjligheten att kunna välja vilka bindningar jag vill ha på vilken skida just den dagen och hur jag vill ha dem monterade (justera +-4cm!)

Blizzard var iskallt för mig fram tills det att jag körde dem på skidtest. Underbara skidor som borde hypas mer här! Lagom köttiga för att attrahera freeride.se åkare (alla här som kör offpist åker snabbt, aggressivt och käkar lavinkäglor till frukost i mach 2) men ändå lekfulla i pist. Kanske något konservativa utan rocker men jag tror att någon av de fetare (Zeus) har platt spann? Perfekt alternativ till Dynastar LP, K2 sidestash etc.

Iq?
Kollade in vikterna på de fetare modellerna med iq max , de har lagt på sig rätt rejält. De flesta vägde över 5kg utan bindning. Jag tror att slidern är tung men det spelar ingen roll med de vikterna vill man inte sätta på varken duke eller dynafit och då faller ju hela grejen.

Tillbaka
Topp