Ischgl 07/08

graesand

Ny medlem
Ischgl 07/08
Hej. Vi är några glada pojkar som ska till ischgl i vinter från december till april. Vi behöver en lägenhet för 5-8 personer och har letat som tokar i 2 veckor nu. det enda vi hittar är "feriewohnung" aka. "hollyday apartments"

eftersöker därför lite info från folk som kanske varit i ischgl/mathon/kappl efter hur vi ska göra för att få tag i en lägenhet.

vi har ringt turistbyrån typ 5 gånger och de vill bara pracka på oss turistgrejjer. det verkar som de aldrig sett en skibum där nere.

Ischgl 07/08
Weey, några fler som ska till Ischgl i vinter :) vi är fyra polare (om ingen drar sig ur i sista sekund..) som ska dit i vinter, har också letat i flera veckor efter boende men utan någon större framgång. har ni tänkt att jobba också eller bara glassa? har sett att många hotel söker folk och att man då får kost och logi + lön, bra men inte så värst kul kanske... men om ni hittar något och behöver fler folk att fylla ut med så hör gärna av er :)

lycka till! ses i Ischgl :)

/sara

Ischgl 07/08
Tjena. Jag ar en valdigt ensam sasongare som har attackerat detta forumet sen i somras for att hitta nagon/nagra att aka med. Hade tankt att aka ner runt jul, vet inte riktigt nar annu. Vill garna sla mig in pa ett boende om ni behover nagon mer att dela hyran med.

Ischgl 07/08
OK vi har hållt på febrilt sen jag skrev förra gången att ringa men vi har fortfarande ingen framgång att stoltsera med. hur fan ska vi göra?

vi har nu försökt ringa massa ställen och fråga om de känner någon som hyr ut privat. men det har funkat lika dåligt det.

ska man bara brassa ner och hoppas på det bästa? ska man tro att det är kört och åka nån annanstans?

ni erfarna bums hjäääälp

Ischgl 07/08
Ischgl är speciellt svårt eftersom det inte finns några "sunkiga" boenden. Vad jag har hört så ägs nämligen systemet av de boende i området så de vill väl kanske underhålla sin egendom lite extra. Det renoveras iaf hela tiden och allt från liftar till hotell är verkligen i toppskick.

Jag har själv funderat på att bumsa där tidigare och Ischgl finns ev. med på listan för årets tänkbara objekt. Enda möjligheten till boende tror jag är att skaffa ett jobb.

Ischgl 07/08
Jag va där för två vintrar sen. Bode i Mathon som ligger några km utanför. Som sagt finns dä inte så många sunkiga boende men dä va överkomligt för oss. 1000e i månaden för 50 kvadrat. Vi både fyra respektiv fem där under tiden. Lägenheten låg under ägarens kåk. Han hette Bernhard Walser, vet emellertid inte på rak arm hur man får tag i honom nu...

Ischgl 07/08
Hej hej!
Ni har möjligtvis inte en plats (kanske två) kvar. Från början av januari till april
Är båda 20 med restaurang utbildning så mat kan tillredas ;)
Om inte så berätta gärna hur ni fick tag på det.
Mvh André

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp