Italienska alperna

maaaaarlen

Ny medlem
Italienska alperna
Hej!

Jag är sjukt sugen på en säsong i Italien och planen är väl att dra ner i början av december, just nu är siktet inställt på Cervinia, även kollat lite på Val Gardena men lagt kort ligger inte, så att säga. Jag tänkte höra om någon annan tänker i samma banor och kanske är sugen på att sticka ner tillsammans? Blir ju mycket billigare och roligare om man kan skaffa boende tillsammans direkt, och även mingla runt i byn i jakt på arbete.

Annars undrar jag också om någon har tips på just boende eller jobb i Italien?

Alla inputs är väldigt välkomna :)

/Marlén i Skåne

Italienska alperna
Bumpar denna: Drog du ned till Italien? Vart hamnade du och hur omständigt var det att flytta dit? :)

Har haft mycket tankar på Kanada men är eventuellt inne på Italien så om det är någon som har erfarenheter av Italien generellt, gärna runt Sella Ronda och framför allt om hur det är med jobb och boende så är jag mycket intresserad!
Vill gärna satsa på att vara på plats till starten av säsongen, köra en eller ett par månader med enbart åkning och fånga så mycket bra dagar som möjligt och sedan söka jobb under tiden men hellre satsa på att börja arbeta runt starten på 2015.

Tillbaka
Topp