Jack på kanten av K2 PE?

• Trådstartare Trådstartare AxelL
  • Start datum Start datum
A

AxelL

Guest
Jack på kanten av K2 PE?
Någon som har ett bra tips hur man fixar ovansidan på ett par k2 pe ? Det har försvunnit en bra bit på kanten och ser inte särskilt fint ut. Den har gått så långt ner så att man börjar se någonting vitt av andra lagret. Kan man ha på lite p-tex eller finns det någon annan lösning?

Jack på kanten av K2 PE?
jag tror dinte det är annorlundare på ett par PE än på någon annan modell.
om det nu spelar ngn roll kan du ju försöka med glasfiberspackel! det är bäst till allt :)

Jack på kanten av K2 PE?
Om vi ser på det rent tekniskt sett så är ytlagret där bara för att skydda innandömet, tidigare främst mot fukt...

har du inte träkärna utan något nyare (vilket verkar vara fallet om det är något vitt du ser) så är det ingen panik för skidans del... Vill du däremot ha en fräsch skida så får du väl spackla och rent av försöka måla.... Jobbigt dock.. ;)

Jack på kanten av K2 PE?
om det är årets PE du har så är det vanligt belag på ovansdan och då kan du köpa sån där belagstång och droppa ner på skidan och sedan fila bort det överflödiga med en radialfil (typ en grov fil).

Jack på kanten av K2 PE?
ja läste någonstans att de e nått specialmaterial, som gick att fixa till om man värmde me typ varmluft eller ett strykjärn?!
ngn som vet om de stämmer??

Jack på kanten av K2 PE?
Jo man kan smälta om capen (ovansidan) på skidan om det blir mycket repor.Jag har också ett par PE som är rät så repiga men inte stör det mig,Man åker ju med undersidan!

Jack på kanten av K2 PE?
Tack för svaren ja var mest orolig för att det skulle komma in fukt i kärnan men tror inte att de e nån större fara. Vart kan man köpa glasfiberspackel ? Vanligt sportbutik eller ?

Jack på kanten av K2 PE?
HenrikEkberg> har du någonsin tänkt på att läsa vad andra har skrivit innan du skrivr ditt eget inlägg? eftersom det är vanligt belag och inget "specialmaterial" så kan man jämna ut repor med en varmluftspistol men om man har ett stort jack så måste man fylla igen det med något, förslagsvis med belagsstång eftersom det at samma material, så börja inte kladda med glasfiberspackel på dina skidor.

Tillbaka
Topp