Jacka?

crazy_man

Ny medlem
Jacka?
Hallå! ska köpa ny skidjacka för runt 2000,- . någon som vet nån bra för de priset? ..den ska va lätt, varm, tunn och tåla snö bra så den inte blir blöt lätt!

Jacka?
ironi, någon?

Everest eller andra "lågprismärken" är nog lämpligt att satsa på då de ger mer funktion/kr, jämfört med dyra märkes-grejer. Lycka till!

Jacka?
Köpte en Burton Phantom Jacket för ca 1500:- på boardstore.se. Helt klart den bästa jackan jag någonsin har haft . Mkt bättre än t ex. Scott,SoS eller Helly Hansen som jag har haft tidigare. och skulle den gå sönder så får du en ny inom 48h elnigt burtons W48h (with in 40 hours).

Jacka?
FredrikB: javisst, jag tycker ironi är en riktig höjdare!

Vad gäller jacka så vet jag inte riktigt hur du tycker jag skulle prova det?
Jag har bara utgått från min högst personliga uppfattning, som jag fått genom att försöka jämföra olika jackor.

Jacka?
hehe, whoops!

missade att du länkade en jacka...
trodde bara du skulle gnälla på att jag inte testat alla jackor och därför inte fick uttala mig.. :)

jag har provat den i affären, men det räknas ju inte riktigt

Jacka?
Aha,ok. Haha...

Men jag tror Everest jackan är ganska bra, även fast jag inte har provat just den. Jag har haft andra Everest jackor ett par gånger och dom har varit sketa bra, kvalitén är inte så pjåkig även fast dom är ganska billiga.

Jacka?
jepps, jag med. är ganska sugen på just den du länkade faktiskt. har bara testat förra årets modell, får se om det blir köp när de får in årets grejer.

Jacka?
Såg en Haglöfs jacka på rea för 2000,- ord: 3500,- på intresport vet inte vilken modell de va men den va svart (inte för de säger nått). ska ja köpa den eller ska ja köpa en Haglöfs Nansen för 1900,- ??

Jacka?
om man kollar på pris bilden på H jackan du kolla på (3500kr) så var det nog en Gore-Tex modell av modell Outmark eller kanske Vector.. Nansen har inge membramliknande tyg som tex hyvent, Windstopper eller hellytec men om man sköter om sin jacka och impregnerar den emellan åt så är det ingen fara.. men min Nansen blir väldigt tung när den är blöt och de är inge kul men övrigt är det en fin och bra jacka, jag köpte en till Haglöfs jacka för 2900kr en Outmark jacket i 2lagers GTX har dock inte hunnit testa deni backen men jag kan redanu säga att den pallar Hällregn på Öland! KÖP den Svarta!

Jacka?
köpte welded shell jacket idag. verkar bra, riktigt bra passform, trots att ja e 2m lång! kasst däremot att den saknar snölås, fattar inte va dom tänker med. man kunde heller inte justera huvan där fram, om ni förstår vad jag menar...

Jacka?
everest jackan har ja för mig fick högsta betyg i nått test. övriga jackor var helly hansen bla, north peak o massa sånt.

Tillbaka
Topp