Jackor modell längre

norly

Aktiv medlem
Jackor modell längre
Hej.
Nån som kan tipsa om freeride jackor modell längre?

Jag har hittat dessa:

Norröna Tamok
Salomon stance long (jäkligt lång)
Haglös vassi

Finns det fler?

Jackor modell längre
Definitionsfråga vad som är längre men den här skriver de ”en något längre passform och förlängt ryggslut” om:

Jackor modell längre
Hej norly! Om du letar efter en längre freeride-jacka, kan jag rekommendera The North Face McMurdo Jacket. Jag har använt den själv vid flera åk och den har verkligen hållit mig varm och torr,
Den är både varm och vattentät, perfekt för kalla dagar på berget.

Jackor modell längre
efter mycket testande fick det bli en norröna tamok.. Hittar ingen annan som har lika bra passform för mig... Så nu ser man ut som alla andra i backen.

provköpte en Salomon stance, men när grannes 5åring brister ut i hysteriskt skatt och säger, den är för stor för dig! Så vet man att det inte är rätt jacka..

Jackor modell längre
Jag testade vassi, byxorna var klart för korta, samt jackan för fyrkantig.. såg bra ut på bilder men i butiken funkade det inte alls för mig... men så är jag ju en tanig jäkel också.

Jackor modell längre
Jag testade vassi, byxorna var klart för korta, samt jackan för fyrkantig.. såg bra ut på bilder men i butiken funkade det inte alls för mig... men så är jag ju en tanig jäkel också.
Tycker det är extremt svårt att hitta just jackor. Braxor är lättare att gå upp en storlek. Men jackor och det där apindexet (ratio kroppslängd - kroppsbredd - armlängd). Det är lurigt. Har testat mycket men landar alltid i Norrøna, just nu Tamok även för mig. Vassi sitter helt kokkobäng på mig.

Tillbaka
Topp