Jag år i Åre nu!

BataZion

Ny medlem
Jag år i Åre nu!
Så som rubriken säger så är jag i Åre.
Min lägenhet är helt över fet, allt från platt tv till bastu och balkong. Två kök två toaletter två tv och två vardags rum helt sjukt.
Vilka andra är här i Åre nu?

Jag år i Åre nu!
Mycket intressant information ... hur ser köket ut? Har du mikrovågsugn med grillfunktion? Vilken typ av spis har du, hur många plattor? Vad ska du äta till middag?

;-) / MM

PS! Bara avundsjuk ... DS!

Senast ändrad:
Jag år i Åre nu!
haha sluta vara så negativa

grattis till flytten, hoppas du får en underbar vinter i åre :)

Jag år i Åre nu!
OOOOwwwwwwwwwwwiiiiiii satan va skoj det har varit att åka idag. Kraftigt obalans efter bara åkt på små kullar runt Kalmar i två år men det kommer sitta fint snart.
Idiot som jag e missade jag tydligen kvart över två bussen precis, fick jag höra av busschauffören som kom tjugo i fyra jag hade kunnat åka massa mera bräda men det finns det got om tid för att göra framöver.
Vänja mig skojar du linder jag vill aldrig flytta från lundsgården, lyan e kraftigt fet lite ensamt bara men jag vänjer mig nog bara två veckor sen så får jag ju dela 12m2 med nån pelle i 3 månader. Får kanske passa på och njuta medans jag kan.
Att åka lite bräda igen på en riktig backe va över fett verkligen en känsla som har varit efterlyst länge hahaha. Skulle kanske ringt Hasse Aro lol.
Vet nån vart the black sheep ligger nån restaurang här om kring som ska heta så tydligen.
Vad är dippankortet?
Jag har mitt säsongskort iaf det e nice.

Senast ändrad:
Jag år i Åre nu!
Faan va skön du e linder tack nu ska jag bara hitta dit så jag kan äta. Har inte ätit nån riktig måltid sen i förgår bara massa macker och sånt.
Nä inte ens det mitt kontrakt går ut 28 februari mina pengar räckte inte längre. Får jag ett jobb så kan jag ju deffenetivt stanna längre om det finns rum men då kommer jag nog börja kolla mig runt efter annat så hunden och the lady kan komma upp dom med.

Jag år i Åre nu!
Hej osv.

Dippankort ger dig lite privilegier om du ska ut och festa, går före kö, bättre bord och ja.. you name it. Svårt att få tag i dock, så hör med lokalbefolkningen ifall det låter lockande.

mvh

Jag år i Åre nu!
Utan dippankortet blir det ingen riktigt hattrullning i vinter. Du måste ha dippankortet!

Fråga efter chefen på Dippan och hälsa från Tisse och smurfklubben så är nog saken biff!

Ses i Åre!

/M

Jag år i Åre nu!
Hehe okej jag har ingen aning vad det betyder men det är nog nått ställe.
Jag blev av med min Åre oskuld idag första gången jag e här så jag har inte hunnit lokalisera mig helt än men det tar nog inte så lång tid men jag får ta reda på vart Dippan ligger då.

Jag år i Åre nu!
AtomicAxum sa:
OOOOwwwwwwwwwwwiiiiiii satan va skoj det har varit att åka idag. Kraftigt obalans efter bara åkt på små kullar runt Kalmar i två år men det kommer sitta fint snart.
Idiot som jag e missade jag tydligen kvart över två bussen precis, fick jag höra av busschauffören som kom tjugo i fyra jag hade kunnat åka massa mera bräda men det finns det got om tid för att göra framöver.
Vänja mig skojar du linder jag vill aldrig flytta från lundsgården, lyan e kraftigt fet lite ensamt bara men jag vänjer mig nog bara två veckor sen så får jag ju dela 12m2 med nån pelle i 3 månader. Får kanske passa på och njuta medans jag kan.
Att åka lite bräda igen på en riktig backe va över fett verkligen en känsla som har varit efterlyst länge hahaha. Skulle kanske ringt Hasse Aro lol.
Vet nån vart the black sheep ligger nån restaurang här om kring som ska heta så tydligen.
Vad är dippankortet?
Jag har mitt säsongskort iaf det e nice.
"över fett" var sannerligen ett bra uttryck

Jag år i Åre nu!
Det va faktiskt över fett jag fick lift dit, det va första gången på mina 22 år i Sverige jag såg nån plocka upp eller rättare sagt jag blev upplockad när jag liftade. Kan fortfarande inte sluta berätta hur nöjd jag är med min lya jag har. Är ni nyfikna hur den ser ut har jag lagt upp en ny film men jag får inte länka nått så ni får leta reda på den själva lol. Får ni problem med att hitta den kludra nått i min gästbok.

Jag år i Åre nu!
Den har ingeb vatten spruta eller inbygt vipe your ass system som dom toaletterna i Kina har, dom e faan sjukt skumma men dom känns royal.
Den här blev royal för att jag sa det har tyvärr inte mycket mer som backar upp det haha förutom att jag take the crap på ena och pissar på adnra as skoj att jag kan välja dass bara så där hahaha denna lyan e helt underbar jag vill aldrig flytta härifrån.
Några som vet vad jag man gör på kvällarna här hela veckan finns inen biljard hall eller nåttt sånt i närheten. Hörde att holiday clubb hade både simhall och bowling nått gäng som e på och dra över nån dag?

Kolla vad det snöar utanför mitt fönster.

Jag år i Åre nu!
otroligt snygg informationsvideo om din lägenhet. är väldigt imponerad........

den var verkligen "över fet".........

Jag år i Åre nu!
Hahaha tackar men du kan ju inte förneka att efter sett min Video på hur lägenheten ser ut, att den inte är över fett. Sen om jag är ett jävla stolpskott är det en helt annan femma. Ska försöka göra lite fler filmer och trycka upp där.

Jag år i Åre nu!
Två kök två toaletter två vardagsrum är mer än vad du har hemma.
Jag är van att dela min lilla trånga 2 med min tjej och hund så det här är över fätt för mig.
Jag ska dela 12m2 med en snubbe i nästan 3 månader efter den 13 då är detta inte överfätt utan rakt upp och ner kungligt så jag tycker det är så nice det kan bli.
Mitt ps3 är här jag trodde jag skulle få spela på en liten fet tv men jag hade platt tv med och dvd med kanske inte 5.1 ljud men inte långt ifrån. Så om du förväntar dig att få bo i en städskrubb men sen hamnar här då fattar du mina definitioner kanske.

Jag år i Åre nu!
Hehe tackar tackar ska se vad jag kan koka ihop men det ska inte vara för svårt.
Skönt att jag kan få nån att sukta mer av AtomicProdktions haha.

Jag år i Åre nu!
Ser ju nice ut för att vara ett säsongsboende.
Ligger det centralt, hur hittade du lägenheten, vad kostar det?
Lika bra att veta allt ett år i förväg;)

Jag år i Åre nu!
Haha blingeling tack för att du säger det som är så självklart hahaha så skön du e.
För mycket player haters på det här stället fast deras BS rinner av mig som vatten på ett kreditkort, sen så det finns en hel del sköna katter här om kring också därför jag stannar kvar.
Idag har jag varit inne på varenda butik som har varit öppen i Åreby och presenterat mig och lämnat min CV. Mina första känningar är att jag kommer nog få ett jobb även om det är 1 timma i veckan så är det en start.
Ska bli intressant och se vem som hör av sig först.
Ska försöka trycka up två tre filmer till innan kvällen.
Är det nån som ska åka lite bräda i Duved imorgon?
Larm det här är inget säsongsboende. Jag stressade sönder mig innan jag hittade staffhottel och i all hast beställde jag genom skitstar i två veckor och tog inget avbeställningsskydd så jag hade inget val än att bo här i två veckor.
Kostar lite mindre än 4K i veckan.
Vad ska jag göra nu försöka ta platina på Tekken 6(har bara en trophy kvar) , leka lite Dj och spela dj hero eller basta?

Personal här e faan den skönast jag har lärt känna hittills i Åre.

Jag år i Åre nu!
Tusen tack MikeMike men eftersom jag verkligen vill ha ett jobb här så ligger jag steget före jag har redan sökt alla dom förutom kock för det har jag ingen erfarenhet av. Sen i stort sätt har jag sökt och skickat in en cv till allt det andra som finns där.
Men helt allvarligt tusen tack för att du tog dig tid och kollade upp det åt mig jag uppskattar det kraftigt.

Jag år i Åre nu!
jävlar va nöjd du e xD hade iofs jag också varit om jag hade haft en lägenhet i Åre

Jävligt skön va du också så lägg gärna upp fler filmer :)

Jag år i Åre nu!
Offline jag tycker dom flesta borde vara det. Men jag inte tror inte någon här vet hur det känns och vakna upp och inte ha nått kvar förutom kläderna man har på sig.
Jag vet inte häller men jag kan tänka mig hur det skulle vara så just av den anledningen så är jag glad för allt jag har även om jag alltid strävar efter mer och vara glad. För många gånger har jag fått tänka hakuna matata och svurit att året som gick skulle vara det sista hundåret. Men år efter år så känns det som sju på ett så jag vet inte man får andra inställningar om man har mer erfarenhet av livet.
Haha tackar killar för alla komplimanger blir skönt att få lite ros bland massa taggar fo show.
Det va nån som hette bobby som hade skrivit en kommentar och ville så nån mer film från bastun så jag får fixa det sen så kommer det nog nån från backen imorgon med.
Va gör folk här i åre på kvällarna?

Jag år i Åre nu!
Helt rätt AA man skall vara glad! Är man inte det gör man något fel. Det är skönt att se människor som har ballar nog att "sätta allt på ett kort", åka iväg och göra det många drömmer om. Hoppas att du snart har ett jobb, det ordnar sig nog!
Själv flyttade jag min familj till Californien, flyttar hem till Sverige om ett par veckor efter ett fantastiskt år!

Snödjup

Tillbaka
Topp