Jag får ont i vaden någon som vet varför ?

Zamboni

Ny medlem
Heej :)

När jag åker så får jag ont i vaden när jag landar med bakåtlut, alltså inte när jag lutar mig framåt. men det är inte själva vaden jag får ont utan inne i bennet. jag har letet runt i forumet men jag har bara hittat folk som har haft ont där fram i benet. kom gärna med tips om jag ska gå till läkare eller köpa något att lägga där.

tråden är omgjord.

Jag vet att det finns fler sånna här trådar men då var det bara om snowboard boots och jag åker skidor så jag får det ju av pjäxorna.

Senast ändrad:
om det känns som det är inne i smalbenet så är det nog benhinne inflamation. finns egentligen inget att göra, förutom att försöka hitta ett par strumpor som är lite tjockare över smalbenet vilket kan lindra lite.

benhinneinflamation som väldigt väldigt många får vid skidåkning. sök i forumet så finner du ditt svar

att du inte fått för dig att söka i forumet? detta har diskuterats i massa trådar! det är många som har problem med smalbenen eller benhinnorna..
men sök så skall du finna!

vetu vad du skall göra ;) raka bort allt hår på bena som är där du har ont ! för det är förmodligen hår säckarna som skrapas;P när jag gjorde det förra året blev det bättre ;)

bemhinne inflamatian!!!
det betyder att du har landat platt eller på nollen jag har de typ hela tiden!! men du kan ha fottbollsbenskydd där på smal benet de hade jag men nu har jag tapart bort de:(
men vänta att åka tills de gått över åk sen och sett skyden där fram!! det hjälper och skaffa salomon spk om du inte har de men tror de funkar ganska bra utan spk.
men om du har spk kan skruva bort 2 skruvar där bak vi benet gå till skidshop och be dom gör de. då blir dom mycket mer flex och det blir mycket skönare då

man kan ha skum gummi där fram med det hjälper lite
och du kan ha salva det hjälper lite med ;)

har oxå haft det problemet, tror ja fick det för att ja alltid stod väldigt framåtlutad i liften. tänkt på det.

Benhinne inflamation är det nog. finns inte så mkt att göra. möjligtvis smörja på lite tigerbalsam, det brukar funka ganska bra. annars är det bara åka om det inte gör allt för ont, för det är ju inget allvarligt:)

Senast ändrad:
okej tack för svaren, kanske ska köpa tigerbalsam för det värkar inte finnas något man kan lägga där framme vid plösen eller vad det heter .

....öööö'
detta är väl inte en tråd för freeride???eller
denna stjärtis måste väl bli förpassad nån annnstans????

du kan prova en sak till jag troddea lltid jag hade benhinneinfamation men så var nog inte fallet en kille i trysil skidshop sa åt mig att raka benen så jag rakade upp till knät både smal benoch vad har itne haft alls sånna problem som innan klart om jag åker och hänger konstant på butter en hel dag så gör det nog ont men det har löst mina problem

jibber_wanabee sa:
du kan prova en sak till jag troddea lltid jag hade benhinneinfamation men så var nog inte fallet en kille i trysil skidshop sa åt mig att raka benen så jag rakade upp till knät både smal benoch vad har itne haft alls sånna problem som innan klart om jag åker och hänger konstant på butter en hel dag så gör det nog ont men det har löst mina problem
rätt många som tipsat om detta innan dock... :)
bättre är det väl att vaxa bort håret, smidigare också. fast det är kanske inget man kan göra hemma, om man inte har en hudterapeut till sambo, som jag... :)

@zamboni: givetvis ska pjäxorna inte sitta löst, så hårt som möjligt. detta för att det annars blir ett glapp och när du landar efter ex. ett hopp så gör glappet att smalbenet kan "slås" mot pjäxorna i landningen.

Tillbaka
Topp