Jag ligger efter

GustafSkold

Ny medlem
Jag ligger efter
Jag undrar om det är fler än jag som känner sig lite vilsen i jibb tider som dessa. Visserligen är jag bara 20 men känner mig som pappa när det gäller video och internet. För de dödliga som inte har 100+ skiddagar om året är det ju svårt att blir riktigt bra. Jag tycker fortfarande 360 mute, en 720 eller en och annan volt är bland de skönaste tricken som finns. Men nu skall man göra switch frontflips, D-spin 900 etc. Visserligen tycker jag att det är skitbra att det finns utveckling men för mig är de tricken så mycket svårare att förstå hur man gör dom att jag inte ens kommer på tanken att prova.
Åk hårt, Dö snygg

Jag ligger efter
Jag har funderat litgran på ett trick. Det går till så här: Kastadig ut ifrpn hoppet som om du gör en superman, altså så du ligger med magen mot marken sedan så snurrar man ett varav som en borr, sen lutarman sig bakåt för att landa alternativt att man gör en frammåt volt för att komma på benen igen. Jag har testat hoppat som superman och det funkar......iofs så kraschde jag på magen men luftfärden var härlig. Är det ågon som har satt det tricket...skulle inte tro det!

//OSkar

Jag ligger efter
jag har kommit på en grab, jävligt svår. man vrider högerskidan utåt så att bakdelen på bindningen komme runder bakdelen på vänsterbindningen, sen grabar du tailen på högerskidan. gör du detta har du genomfört en "doggy grab"

Jag ligger efter
Jag har också tänkt till lite nu inför skidtider.
Om böjer upp benen lite åt vänster och med vänster hand grabbar med vänster han under skidorna upp på höger skida... vad heter det?

Sen finns det ju ett skateboard trick som heter Cannonball (?) grabbar tail-nose samtidigt, kanske lite jobbigt på skidor.

En förövrigt total idiotisk idé som jag fick förra året var att man kanske kunde hjula med skidor, nån som testat detta?

Joye

Tillbaka
Topp