Jajjemän 125 cm

Reine

Aktiv medlem
Jajjemän 125 cm
Vilka spår man la som första person nedför svartbergets sydsida. två ggr med symetriska spår! känns skönt att sätta sitt märke på berget! =)

Sedan kan jag säga att i vinkelrännorna så var det hela 125 cm snö!
Powder über alles

Jajjemän 125 cm
so what? I norske Meråker, 2 mil vest for Storlien var det fra 80cm-25 cm pudder OVERALT i dag!!!! Ikke kunstsnø noensteder, KUN natures and Gods own!!! Såle av gammel snø og "fluff"-SINNSYKT
Åre blir kjedelig i sammenligning, det snør aldri 60 cm på en natt der!

Jajjemän 125 cm
Fan vilket jävla gnäll!!! Här har en snubbe fått några sjyssta åk och folk blir så förbannat avundsjuka så dom måste göra bort sig genom att dissa honom. Kan man inte unna nån annan att ha fått lite puder så kan man lika gärna lägga ner verksamheten. Och "kartong" kan vi inte bara förutsätta att "reine" som VAR DÄR gjorde bedömningen att det var riskfritt??

Jajjemän 125 cm
det var riskfritt.

& det var precis så mkt snö som han säger.
& det var precis alldeles alldeles underbart!

känns fantastiskt über att få uppleva nåt sånt här i åre, 125 cm ren & skär kall fluffig pudersnö (puder = natursnö...).

mer snö åt folket!

Julkram,
Sara - nummer 2 nerför svartberget & vinkelrännan efter Reine!

Jajjemän 125 cm
tack för uppbackningen Dustbin_Dan
Ja det var mycke riktigt riskfritt, kollade snötäcket på flera ställen.

Svartberget var jag mer tveksam på i början men efter lite grävade så visade sig vara stabilt, hade även en bekant från SLAO med i backen.

Hotta flickan sara och jag fick flera über åk! Kram på dig!

Jajjemän 125 cm
Sorry Reine om jag missbedömde situationen och din förmåga att rät bedömma läget. Min reaktion beror delvis på att jag varit med och grävt efter dom som inte haft koll.
Spar litet snö åt oss andra är du snäll.
God jul

Jajjemän 125 cm
Reine: Min mening var å si at Åre sjelden får noe særlig natursnø i det hele tatt! Det er kun områder rundt skutan som har det. Og JA, jeg har vært der 4 dager denne sesongen allerede. Så jeg liker Åre svært godt, men å si at Meråker knapt kan ha åpent når de i GJENNOMSNITT har 4 meter snø og løypemaskina ofte kan kjøre OVER knappliftens master så faller vel ditt argument på stengrunn?? Du har muligens vært uheldig da du var der! Det kan derimot ta litt tid på høsten/vinteren før de åpner da de baserer seg KUN på natursnø og ikke har noe kunstsnøanlegg. Men de er likevel åpne nå og det er masser av snø, til og med løypene er i perfekt manchester UTEN et minste hint av is. Eneste is er skaren under de 40-80 cm pudder på toppen. Og vi snakker ikke om et lite område med pudder, det ligger i hele anlegget, mellom løypene.i skogen slik at etter 2 dager ligger det massevis av ukjørt pudder. Åka Skidor kalte Meråker et PUDDERPARADIS! PÅ samme høyde som Åresjøen har Meråker 80 cm snø og såle av natursnø, når var det slik ved Olympiamålet?? Det er synd at Åre ikke får den samme nedbøren som kommer lenger vest, hadde det skjedd hadde Åre vært paradis på jord :-)

Jajjemän 125 cm
...vad fasingen är detta..Åre före jul??..massa puder??
..och en annan kommer ju inte dit förren efter nyår.
Åhh nu börjar man ju längta ordentligt..
/SH

Jajjemän 125 cm
Jaha, skulle det vara något reine?! Jag har åkt skitmycket puder och på ännu grymmare ställen än vad du åkte på!

Jajjemän 125 cm
Du Reine och dina skidpolare fick er julklapp tidigare än oss andra. Grattis
Kul att Åre troligen får en kanonvinter. Det har dom gjort rätt för med den stora satsning på nya liftar.
Vi som inte var på plats den aktuella dagen får hoppas att liknande förhållanden, som inte är alltför vanliga, återkommer under säsongen.
God Jul på er alla.

Jajjemän 125 cm
ja jag antar att man kan skatta sig lycklig gynnar. vi sparar till er med =)

Skidare verkar ha ett tråkigt liv som inte kan glädja sig åt andras lycka! och nu talar vi om att åka i åre i dec med massa puder för så tidigt på sesongen är lite över det vanliga!

klart att du kan ha åkt på flera ställen med mer puder och grymare backar med det var inte saken i detta sammanhang!
jag var lite glad över att fått åka fint puder så tidigt och gläder mig åt det som många andra, då tycker jag att valpar som du kan låta det va.
och min skidbakgrund och vart jag har åkt vet inte du hälften om så jag tycker att du ska hålla dig utanför detta forum och lämna plats till de som har lite seriösa saker att skriva!

God fortsättning på er andra lyckliga skidåkare!

//Reine

Jajjemän 125 cm
vad vill norrmannen..................har svart med den dialkten.............finns det ingen som kan tolka stackaren....reine........nasta ar tar jag svarteberget forst.......men valdigt riskfyllt

Jajjemän 125 cm
...visste inte ens att gamle Svarten hade en südt-sita ("men holl kaften se ja, int veit jeg vikke bärg en va å studtsa po - tsch tsch tyst, nu borje sendni po teve") :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp