Japan 2011

Japan 2011
Tidigt ute, men redan bokat billigt flyg till Tokyo 26 Jan-26 Feb 2011 för att åka offpist. Min tanke är en ort på Honsu (Hakuba) och sedan Hokkaido (Niseko+ annat runt omkring). Söker skidåkarkompisar för detta äventyr.

Japan 2011
mycket troligt att jag kommer vara i japan då. flyttar till japan i juli, men hem igen mellan nov-dec, och sedan tillbaka för att stanna. hör av dig när det blir aktuellt. :)

Japan 2011
Lufthansa hade en drive för några veckor sedan så blev 4900 SEK Tur/retur. Sen tänkte jag köpa Tokyo-Sapporo 1000 SEK /resa (Star alliance Japan special). Men flygpriset är ju en liten liten del av totalpriset för 1 månad i Japan.

Japan 2011
marcopolo_sthlm sa:
Tidigt ute, men redan bokat billigt flyg till Tokyo 26 Jan-26 Feb 2011 för att åka offpist. Min tanke är en ort på Honsu (Hakuba) och sedan Hokkaido (Niseko+ annat runt omkring). Söker skidåkarkompisar för detta äventyr.
Japan finns ju som drömresa, kanske skulle styra upp det nästa vinter! Hojta gärna till i höst/vinter om du inte får med dig någon.

Senast ändrad:
Japan 2011
Har också funderat på Japan till nästa vinter... blir nog en kortare resa 1-2 veckor bara. Kikar lite på flyg och liknande. Vilket flygbolag är att föredra? Priser och tillgänglighet tänker jag på då och hur mycket kan man räkna med att boende går på per natt?

All info är välkommen. Känner att det är lika bra att vara ute i tid.

Senast ändrad:
Japan 2011
Jag vill dit i en månad ungefär jag med... vet dock inte hur något av det ska lösa sig!
skulle va najs om man kunde va ett litet gäng!

Japan 2011
Jag har också funderat på att dra till Japan i vinter. Tiden du hade tänkt åka skulle passa mig bra också, jobbar till och med den 14:e januari nämligen. Så du får gärna göra av dig angående tankar på boende med mera.

Mvh
Johan

Japan 2011
Hej på alla som tänkt hänga i Japan under vintern 2011. Har tänkt kolla upp boende nu i sommar. Ska börja kolla närmaste veckorna.

Tänkte även boka flyg till Sapporo från Tokyo ganska så snart, tror man kan få flexibelt flygdatum för 1000 SEK per tur. Men ska kolla up detta snarast hur det ligger till. Om man måste bestämma exakt flygdatum tror jag på 6-7 feb och tillbaka 24 feb.
Vill som sagt gärna ta en ort på Honsu, Hakuba är den jag läst mest om som lockar (Huvudön där Tokyo ligger). En vecka där är min tanke just nu. Sedan 3 v kring Niseko på Hokkaido.

Tror det billigaste bör bli att hyra rum hos någon lokalt boende japan. Så ska även inventera detta och återkommer med de resultat jag får.
Förhoppningsvis går detta även om man inte hyr hela säsongen.

Vad tänker ni om detta upplägg? Samt hittar ni bra boende alternativ skriv gärna dessa.

mvh
Tomas

Japan 2011
Tjena!

Jag är på! Har inget bättre för mig och skulle kunna tänka mig att stanna upp till tre månader som turistvisumet tillåter. Någon annan som är villig att stanna längre?

Simon

Japan 2011
Jag är sugen på Japan i 2 månader. Är ute och reser nu och kommer vara borta fram t.o.m nyår så jag kommer inte ha så mycket tid att lägga på research. Men om någon hittar diverse prisuppgifter och kan lägga upp det här vore det guld. Jag hade tänkt mig mitten av januari till mitten av mars och en budget på ca ~ 25.000 - 30.000. Men då behöver jag inte köpa någon utrustning alls.

Så lägg gärna upp olika priser på liftkort och boende om ni hittar något.

Japan 2011
Vi är två grabbar som gjorde säsong i Whistler förra vinter, galet sugna på japan i år.... Har hört att det ska vara galet dyrt? Som folk tidigare nämnt vore det guld om någon kunde lägga upp lite priser!

Vi är även intresserade utav att dela boende med likasinnade! Hör av er!

Japan 2011
NATIVE sa:
Vill bara flika in o säga att man JPN är ett måste, minst en gång i karriären, det är annorlunda, skitväder och enormt med snö, så här hade vi det under 14 åkdagar i feb iår:
ditt lilla as det e skottpengar på lägga upp såna filmer såhär mitt i sommaren :@ hehe

Senast ändrad:
Japan 2011
Är riktigt sugen på 2 månader i Niseko. Ska bara fråga chefen om långledigt denna vintern med:)
Bark klart du ska med, vem mer från whistler var på? Säljer du dina kuros fortfarande? behvöer ett par breda skidor, funderar på poontoner men aldrig fel mded begagnat

Tillbaka
Topp