Japan 2016

jcca

Ny medlem
Tjena!

Värmlandspôjk här som är sugen på Japan ett tag i vinter. Har kollat mest på Hakuba faktiskt, men inte uteslutit Niseko heller. Spendera några dagar i Tokyo och turista, och ca 3-4 veckor med skidåkning vore nice och är väl utgångspunkten för min plan.
Vill åka någonstans omkring januari och som sagt vara borta i typ en månad.

Jag är 22 år gammal, har spenderat de två senaste säsongerna i Österrike, men vill söka mig till Japan för att pumpa puder! Skidåkare, älskar att åka både puder och park, gå på tur är också någonting jag tycker är trevligt och har erfarenhet att bo i kollektiv och är inte så kräsen när det kommer till boende.

Låter det gött? Hör av dig! Jag kan tänka mig att antingen hänga på dig/er om du/ni behöver en extra själ att fylla ut resan med, eller styra upp någonting tillsammans.

// Johannes

jcca

Ny medlem
Bumpar den här tråden lite.

Någon som bott/hört något om Mt Hakuba Backpackers och har någonting att säga om det?

Är det okej? Bra, dåligt att bo där osv?

Eller någon som kan rekommendera några andra boenden i Hakuba?

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd

@jocke_torkelson borde ha koll på Backpackers och
@Vannish borde kunna säga vad han tycker om Penke Panke! Mitt intryck som utomstående är att Backpackers är lite mer aussie-festigt och Penke Panke mer skidfrälst-säsongigt. Själv tipsar jag alltid om Hakuba Powder Lodge, men där är det nog stor risk att det är fullt vid det här laget.

loweaspeqvist

Ny medlem
Vattendroppe sa:
@jocke_torkelson borde ha koll på Backpackers och
@Vannish borde kunna säga vad han tycker om Penke Panke! Mitt intryck som utomstående är att Backpackers är lite mer aussie-festigt och Penke Panke mer skidfrälst-säsongigt. Själv tipsar jag alltid om Hakuba Powder Lodge, men där är det nog stor risk att det är fullt vid det här laget.
Tror någon sa att HPL var stenfullt men kan finnas luckor tror jag. Kolla med Nick!

Vannish

Ny medlem
Jag har varit/jobbat på Penke Panke. Inte allt för många svenskar där men nära till Penke Bar, dom har en hel del transfers och fixar skjuts om man tex ska till Cortina.
Dock äger ägaren även Asuka lodge, som är lite mer backpackers. Och det ligger sjukt bra i byn och fantastiskt nära Gondolen i Happo. Dessutom billigare än Penke och allmänt kök (så som en hel del lodger har). Men skulle tro att det inte är så mycket svenskar där heller.

Jag har varit rätt nöjd med att inte ha så mycket svenskar på samma ställe. För då är det färre som har samma puderhets och lättare att få skjuts tex ;)

Aspens

Medlem
jcca sa:
Bumpar den här tråden lite.

Någon som bott/hört något om Mt Hakuba Backpackers och har någonting att säga om det?

Är det okej? Bra, dåligt att bo där osv?

Eller någon som kan rekommendera några andra boenden i Hakuba?
VARNING!VARNING!VARNING!VARNING!VARNING!VARNING!VARNING!VARNING!VARNING!VARNING!VARNING!

BO ALDRIG PÅ MT HAKUBA BACKPACKERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi trodde att vår drömresa var förstörd på grund av det stället!!!!!!!!!!!!!!!!

Visserligen har dom 2 ställen, ett som ser ut som en kvarn, och sen en bar, vi skulle bo på baren..

1. ingången var att gå över dansgolvet, stoppa fingrarna i en dörr i hålet som hade vart för ett dörrhandtag, men som nu saknades.

2. trappan upp saknade 75 % av färgen och det såg ut som en katt hade klöst bort det...

3. så jäkla sunkigt och äckligt så man vart chockad, (jag har ändå bott i studentkorridor som inte prioriterade städning...

3. vi skulle bo japanees style, alltså på golvet... va urblekt heltäckningsmatta med 3 stora fläckar, som garanterat va gammal spya...

4. därren va en spånskiva som man drog iför

5. värmaren fungerade inte och fönstret va som sånt här duschglas som man inte ska se igenom... alltså varken isolering för ljud eller kyla...

6. värmaren på rummet fungerade inte, så under den natten vi sov där så hade jag 3 sunkiga filtar, fulla kläder och mössa...

7. på morgonen när vi vaknade så käkade vi seriöst frukost i dunjacka...

Och som pricken över i, så hade dom drum&base party samma natt som vi kom, alltså golvet skakade eftersom vi bodde ovanför dansgolvet, och eftersom det inte va nån isolering i fönstret så hörde vi folk spy som aldrig förr utanför och dessutom hörde vi hur folk puckalde på varandra och verkligen hörde knytnävsslagen.... (fulla australiensare är inte så roliga i alla lägen...)

Sen vart vi räddade av ralleradikal och kunde bo på HPL, tillsammans med bland annat vattendroppe, HPL räddade verkligen vår resa och är helt sjukt bra!! Anledningen till att vi fick bo där va att det va en självklarhet för dom att hjälpa deras gästers kompisar! Sjukt service minded!!!

Jag vet att det kan låta som en överdriven skräckhistoria, men det är seriöst och sant! vi va 3 pers som trodde att vår drömresa hade gått år helvete! Men så fick vi hjälp och så vart allt så bra som vi önskat :D

jcca

Ny medlem
Tack för tipsen. Ska kolla upp penke panke!

Jaa jag har varit i kontakt med Nick förut om att bo där, men nu när vi lyckats få tummen ur och kunde boka så var det fullt.. Såklart.

Men är Asuka nice att bo på? Är van att bo i sunkig säsongarlägenhet

snystrom

Ny medlem
Jag sitter och kollar flygresor för januari nu och undrar om någon har tips på bra flygbolag? Hittade billiga resor med cathay pacific Som verkar vara ett bra bolag, någon som erfarenhet av dom?

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
snystrom sa:
Jag sitter och kollar flygresor för januari nu och undrar om någon har tips på bra flygbolag? Hittade billiga resor med cathay pacific Som verkar vara ett bra bolag, någon som erfarenhet av dom?
Tipset är att inte glömma kolla vad det kostar extra att få med sig skidor och bräda, det kan göra en biljett med "fel" flygbolag upp till 3 papp dyrare.

Newlund

Medlem
Vattendroppe sa:
snystrom sa:
Tipset är att inte glömma kolla vad det kostar extra att få med sig skidor och bräda, det kan göra en biljett med "fel" flygbolag upp till 3 papp dyrare.
Lufthansa påstår sig ha skidor inkluderat på alla flygningar dom opererar... Jag flyger med dom dit men sen är det tydligen all Nippon hem, verkar kosta 150€ extra för att skidorna är för långa... Mitt tips är att flyga med SAS. Visst kostar skidorna extra där och dom är lite dyrare kanske, men du slipper allt jävla skitsnack från muppbolagen.

Ska iaf till hakuba i januari och bor på HPL, frågan är hur man ska göra med liftkortet? Såg något om ett som gäller på alla skidorterna. Eller är jag helt lost?

Vannish

Ny medlem
Senaste 3 åren har det inte varit några problem att ta med skidorna gratis via lufthansa. Däremot måste man ringa och boka in dom innan!

Jag tror att det går att söka på Asuka lodge och se lite. Det är inte ett 5 stjärnigt hotell, men det är helt funktionellt och pappa med hans fru bodde där utan att ha något som helst att klaga på. Så då är det nog rätt bra om man jämför med en sunkig säsingslägenhet :p Köket är jäkligt fint där inne iaf, och som sagt ligger det nästan magiskt bra. Minns dock inte hur dom gjorde när man ville till bussen till Cortina, om dom körde ner en eller om man fick gå...

Penke panke har en salig blanding av folk, dom har försökt att få lite mer familjer. Men fortfarande mycket Australiensare. Inte allt för många hard core åkare som hikar osv, men brukar alltid vara några väldigt trevliga långtidsgäster och några rutinerade rävar som jobbar där. Kan dock vara svårt att få information från dom pga ifall något händer och man har tipsat om ett åk.

Dessutom är "fucking scandies" vanligt ;) Av någon anledning är svenskar bra på att hitta åken ganska fort..? "Don't follow tracks, but if you do... Don't lose them!"

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Aldrig haft några problem att få med min skidorna med Hansan heller. Eller Swiss eller Finnair heller för den delen, så länge man ringer och säger till innan, som du ska göra enligt deras instruktioner. ANA kostar skidorna extra, vilket är varför jag alltid väljer bort dem (tillsammans med Japain Airlines).

Newlund

Medlem
Yes jag är fullt medveten om det. Problemet var bara att Lufthansas webbsida va så förbannat efterbliven när jag bokade biljetterna att det inte stod någon stans att det var Nippon förrns efter att man betalat och fått kvitto. Att sedan Lufthansa kräver att jag själv ringer All Nippon och berättar att jag ska ha skidor med för att dom själva inte ville göra det (även fast jag betalat och bokat via lufthansa) är en annan historia. Men men 6200kr tur och retur med skidor är rätt överkomligt ändå utan att ha alldeles för lång restid.

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Står det lufthansa på biljetten så gäller lufthansas regler. Årets japanbiljetter t ex är en flight som flygs av ANA för min del, men det är bokat via, och står lufthansa, på biljetten, så jag flyger med deras bagageregler.

Newlund

Medlem
Vattendroppe sa:
Står det lufthansa på biljetten så gäller lufthansas regler. Årets japanbiljetter t ex är en flight som flygs av ANA för min del, men det är bokat via, och står lufthansa, på biljetten, så jag flyger med deras bagageregler.
Exakt samma för mig, har bara LH flightnummer på biljetten. Men när jag ringer LH har jag fått det här som svar, även när jag ringt till special suporten för AMEX anställda... Blir en intressant dag på narita när jag ska hem sen :)

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Newlund sa:
Exakt samma för mig, har bara LH flightnummer på biljetten. Men när jag ringer LH har jag fått det här som svar, även när jag ringt till special suporten för AMEX anställda... Blir en intressant dag på narita när jag ska hem sen :)
Hur många gånger har du ringt, och hur jobbig har du varit? Det är tröttsamt när flygbolag inte kan följa sin egna regler, men är man jobbig nog brukar de ge med sig.

Newlund

Medlem
Vattendroppe sa:
Newlund sa:
Hur många gånger har du ringt, och hur jobbig har du varit? Det är tröttsamt när flygbolag inte kan följa sin egna regler, men är man jobbig nog brukar de ge med sig.
3 gånger till lufthansa och 2 gånger till ANA. Har allt bekräftat på pappret att jag får ta de med osv, men har en känsla av att vill ha betalt väl på flygplatsen i Tokyo. Skrivit ut en massa papper också på att det är gratis med LH iaf.

Det roliga är när jag ringde ANA första gången så fattade dem inte varför jag ringde, dem tyckte att LH skulle ha gjort det -_- När jag sedan ringde ANA andra gången någon vecka senare fanns det 3-4 förfrågningar på skidbagage på vägen hem från japan. Alla med olika vikt och storlek. :) ANA fick till och med lägga en förfrågan till Eurowings som flyger sista sträckan hem, Lufthansa hade nämligen inte heller pratat med dem, EW är ändå ett dotterbolag till LH... Riktig jävla cirkus. Man skulle haft en privatjet :)

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Newlund sa:
3 gånger till lufthansa och 2 gånger till ANA. Har allt bekräftat på pappret att jag får ta de med osv, men har en känsla av att vill ha betalt väl på flygplatsen i Tokyo. Skrivit ut en massa papper också på att det är gratis med LH iaf.

Det roliga är när jag ringde ANA första gången så fattade dem inte varför jag ringde, dem tyckte att LH skulle ha gjort det -_- När jag sedan ringde ANA andra gången någon vecka senare fanns det 3-4 förfrågningar på skidbagage på vägen hem från japan. Alla med olika vikt och storlek. :) ANA fick till och med lägga en förfrågan till Eurowings som flyger sista sträckan hem, Lufthansa hade nämligen inte heller pratat med dem, EW är ändå ett dotterbolag till LH... Riktig jävla cirkus. Man skulle haft en privatjet :)
Jag HOPPAS det går bättre för mig, flyger nämligen LH i år igen och har inte bokat mitt skidbagage igen XD

Newlund

Medlem
Vattendroppe sa:
Newlund sa:

Jag HOPPAS det går bättre för mig, flyger nämligen LH i år igen och har inte bokat mitt skidbagage igen XD
hehe önskar dig all lycka, det behövs!

För att vara lit mer on-topic, hur skulle du göra med liftkortet i Hakuba för att få ut maximalt av området, typ köpa detta kortet eller hellre välja ett område och sedan köpa dagskort till dom andra? Kommer vara i Hakuba typ 27-28 dagar.

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Newlund sa:
hehe önskar dig all lycka, det behövs!

För att vara lit mer on-topic, hur skulle du göra med liftkortet i Hakuba för att få ut maximalt av området, typ köpa detta kortet eller hellre välja ett område och sedan köpa dagskort till dom andra? Kommer vara i Hakuba typ 27-28 dagar.
Djungeltrumman sa något om det där kortet förra året, dock gick ryktet då att man skulle behöva byta in "beviset" mot ett dagskort, alla dagar på alla orter. Det vill säga, du kommer behöva stå i kö med allmäna pöbeln först innan du kan nyttja ditt kort. För mig skulle det potentiellt kunna vara en dealbreaker, en av de najs grejerna med säsongskort är ju just att inte behöva mecka med sånt alls.

Kanske fortfarande är en bra deal, men kan vara bra att veta tänkte jag.

Newlund

Medlem
Vattendroppe sa:
Djungeltrumman sa något om det där kortet förra året, dock gick ryktet då att man skulle behöva byta in "beviset" mot ett dagskort, alla dagar på alla orter. Det vill säga, du kommer behöva stå i kö med allmäna pöbeln först innan du kan nyttja ditt kort. För mig skulle det potentiellt kunna vara en dealbreaker, en av de najs grejerna med säsongskort är ju just att inte behöva mecka med sånt alls.

Kanske fortfarande är en bra deal, men kan vara bra att veta tänkte jag.
Aha, sög ju. Får undersöka detta närmare, hade ju varit grymt soft annars :(
Tack ändå!

Vannish

Ny medlem
Så har iaf det kortet varit innan. Du får en bunt med papper, typ liknande 10kort på liseberg som du löser in varje dag. När den börjar ta slut så får du skicka in den och få nya. Lite halvbökigt. Det är bara att räkna vad du tror att du sparar mest på, men finns ju tex säsongskort utan weekends som brukar vara rätt förmånliga. Dessutom med early bird så blir det ju ännu billigare. Annars är Hakuba inte mycket för flera dagar. På många lodger finns det en massa discount vouchers.

I Hakuba är kanske inte helt ologist Happo det vanligaste, och många puderdagar åker folk till Cortina, på gott och ont :p

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Vannish sa:
Så har iaf det kortet varit innan. Du får en bunt med papper, typ liknande 10kort på liseberg som du löser in varje dag. När den börjar ta slut så får du skicka in den och få nya. Lite halvbökigt. Det är bara att räkna vad du tror att du sparar mest på, men finns ju tex säsongskort utan weekends som brukar vara rätt förmånliga. Dessutom med early bird så blir det ju ännu billigare. Annars är Hakuba inte mycket för flera dagar. På många lodger finns det en massa discount vouchers.

I Hakuba är kanske inte helt ologist Happo det vanligaste, och många puderdagar åker folk till Cortina, på gott och ont :p
För att förtydliga, det kortet jag menar är ett nytt kort (reklamen kanske är för det vannish pratar om, kollade inte så noga :p)

Karhu

Ny medlem

jcca

Ny medlem
Sitter och kollar flyg till Tokyo nu, och ni här i tråden verkar ju ha rätt bra koll.

Kollar på Lufthansa med flyg som opereras av Lufthansa, och läser på deras hemsida om reglerna men blir lite konfunderad.

Det står:

"In addition to your free baggage allowance, you may take one piece of ski or snowboarding equipment free of charge on your Lufthansa flight.**/*** The maximum weight of an additional piece of ski or snowboarding equipment must be within the weight limits of the travel class you have booked."

Betyder det att jag kan ta med en skidbag utöver min väska, men båda tillsammans måste väga 23 kg? Står ju att 1x23kg är tillåtet i ekonomiklass. Eller betyder det att jag kan ta 1x23kg väska + en skidbag?

Med skidbag, är det som de flesta bolag verkar ha, alltså att det är ett skidfodral + en pjäxbag som gäller?

När jag bokar här står det dock att 2 väskor? Kan jag då ta med en vanlig väska, och sedan en skidbag+pjäxbag?

Blev många frågor, haha

Newlund

Medlem
Vattendroppe sa:
Du får max checka in 23 kg fördelat över tre väskor ("vanlig" väska, skidväska och pjäxbag).
Sa dom så när du ringde dit? Enligt morsan som snackade med AMEX suporten på LH så är det 2 st bagage på 23kg vardera, men skidor ingår så länge det inte överskrider 23kg...

Har insett att jag har lite svårt för flygbolag och hela den branschen, allt är så luddigt...

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Newlund sa:
Sa dom så när du ringde dit? Enligt morsan som snackade med AMEX suporten på LH så är det 2 st bagage på 23kg vardera, men skidor ingår så länge det inte överskrider 23kg...

Har insett att jag har lite svårt för flygbolag och hela den branschen, allt är så luddigt...
Jag tror de ändrade från det till 23 kg blankt för allt för två år sedan, men det tål ju att dubbelkollas! :O

Senast ändrad:

KrisL

Ny medlem
snystrom sa:
Har åkt med dom till Sapporo, inga problem och betalade inget för skidorna. Fräscht och modernt.

Ang japanska bolag (som någon nämnde) så har jag erfarenhet av ANA och JAP inrikes utan att betala för skidorna, men fick ringa innan och anmäla och uppge alla mått på väskan.Men det är väl ett lotteri vid incheckningen egentligen..

Seabov

Ny medlem
Om någon i tråden är sugen på Japan så har jag en biljett jag kommer sälja mest troligt.

Jag och en polare skulle åka till Hakuba 9-24januari men som det ser ut nu så har jag förhinder tyvärr och viktigare prioriteringar i livet.

Endast flygstol tur och retur är bokat,

Biljetten kostade 5.500kr för tur och retur när jag bokade (bokade för rätt längesedan).
Kan tänka mig 3000kr för biljetten, står eventuellt för visa överlåtelsekostnader.

Min kompis kommer fortfarande åka och det är en skön typ som inte är rädd för nya människor.

Mvh Simon

Seabov

Ny medlem
jcca sa:
Tjena!

Värmlandspôjk här som är sugen på Japan ett tag i vinter. Har kollat mest på Hakuba faktiskt, men inte uteslutit Niseko heller. Spendera några dagar i Tokyo och turista, och ca 3-4 veckor med skidåkning vore nice och är väl utgångspunkten för min plan.
Vill åka någonstans omkring januari och som sagt vara borta i typ en månad.

Jag är 22 år gammal, har spenderat de två senaste säsongerna i Österrike, men vill söka mig till Japan för att pumpa puder! Skidåkare, älskar att åka både puder och park, gå på tur är också någonting jag tycker är trevligt och har erfarenhet att bo i kollektiv och är inte så kräsen när det kommer till boende.

Låter det gött? Hör av dig! Jag kan tänka mig att antingen hänga på dig/er om du/ni behöver en extra själ att fylla ut resan med, eller styra upp någonting tillsammans.

// Johannes
Skicka mig ett PM!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Seabov sa:
Om någon i tråden är sugen på Japan så har jag en biljett jag kommer sälja mest troligt.

Jag och en polare skulle åka till Hakuba 9-24januari men som det ser ut nu så har jag förhinder tyvärr och viktigare prioriteringar i livet.

Endast flygstol tur och retur är bokat,

Biljetten kostade 5.500kr för tur och retur när jag bokade (bokade för rätt längesedan).
Kan tänka mig 3000kr för biljetten, står eventuellt för visa överlåtelsekostnader.

Min kompis kommer fortfarande åka och det är en skön typ som inte är rädd för nya människor.

Mvh Simon
Hugade spekulanter för denna deal bör börja med att kolla upp om det flygbolag som biljetten gäller för ändrar namn på biljetter, det är inte alla som gör det nämligen.

Gavva

Ny medlem
Är det någon som lyckats boka in sig på Black Diamond Lodge i vinter?
Jag har mailat dem utan att få svar och deras hemsida visar endast förra årets priser/upplägg. Någon som vet när de brukar "vakna till"?

EDIT: De svarade någon timme efter detta inlägg, tyvärr var det redan fullt kring nyår :/

Senast ändrad:

Vannish

Ny medlem

@jcca Orkar inte läsa allas svar. Flygit med Lufthansa till Japan senaste 3 åren. Detta året får man fortfarande ta med ett vanligt bagage ala 23kg + skidbagage på 23kg (skidbag + pjäxbag).
Man måste dock ringa och förboka detta, och få en bekräftelse på det. Dom frågar ibland även om vad det bagaget kommer väga ungefär. Däremot har dom aldrig brytt sig på flygplatsen.

Senast ändrad:

Apanbanan

Ny medlem
tjena,
är sugen på niseko eller hakuba 2 första v i januari.
är en lugn seriös kille som älskar skidor och bräda.
har inte svårt för nya justa människor som delar intresset för puder.
har varit i niseko 3 ggr tidigare.
hänger gärna med en eller flera till japan
svårt för mina gamla skid/brädpolare att ta sig loss.

Seabov

Ny medlem
Apanbanan sa:
tjena,
är sugen på niseko eller hakuba 2 första v i januari.
är en lugn seriös kille som älskar skidor och bräda.
har inte svårt för nya justa människor som delar intresset för puder.
har varit i niseko 3 ggr tidigare.
hänger gärna med en eller flera till japan
svårt för mina gamla skid/brädpolare att ta sig loss.
Kommer be min kompis som ska åka kontakta dig, jag skulle åka, men har ej möjligheten längre.

9-24jan.

ahanse

Ny medlem
Hej,

Vi har bokat Japan och kommer bo på Hotel One Niseko Resort Towers i Moiwa (utanför Niseko) 29 Jan - 6 Feb. Jag har ett par frågor till mer erfarana puderjägare som varit i Japan och Niseko-området tidigare:

1. Finns det någon här som har erfarenhet av Hotel One Niseko Resort Towers? Plus/minus?

2. Finns det någon som har erfarenhet av Moiwa som skidområde? Vi kommer ha hyrbil så vi är inte fast i Moiwa men det vore trevligt om man kan dra några svängar i det systemet. Går det att åka mellan Moiwa och Harifu-området i offpisten?

3. Vi funderar på att lämna laggen hemma då det skulle underlätta resandet. Hur står det till med hyrmöjligheter i Niseko? Finns det bra skidor att hyra? Alltså feta offpistlagg för en västerlänning som är 2 m lång och väger 100 kg.

4. Behöver man turbinding+ skins eller är det så mycket puder att man i princip aldrig behöver hajka?

ekbrand

Ny medlem
ahanse - bodde i moiwa tidigare i år (på ett annat ställe), One Niseko Towers ligger en stund ifrån skidliften i Moiwa, typ en kvart att gå kanske, ingen aning om hur det är att bo där dock... såg fint ut iallafall :)
Om vädret tillåter och det snöar, så är det lika bra att stanna i Moiwa... mindre puderhets, lika bra åkning som i niseko, sidecountry med möjligheter att åka orört hela dagen.

Överlag korta åka... men väldigt sköna svängar.
Man kan åka skidor mellar Niseko och Moiwa, men värt att veta är att det är olika skidkort som gäller i de systemen, då Moiwa inte ingår i Niseko United. Men det finns iallfall en transportstäcka Moiwa-Annupuri, och även Annupuri-Moiwa.
Om ni har bil finns det trevliga orter i närheten också,.. främst Rusutsu och Kiroro. Kiroro var värt ett besök tycker jag, inte lika mycket folk som i Niseko... Rusutsu hann jag inte testa på.

Jag hade inga problem med att ta med skidor på planet, (stor väska med skidor + pjäxor i samma väska) (flög finnair/japan airlines), kostade 100 euro dit, gratis hem.
Finns säkert att hyra bra grejer inne i Niseko också för den delen.

Hikade inte en enda gång under min vistelse ( 2 veckor), men det ska finnas kända dagsturer man kan göra, bland annat vulkanen... sen fanns det någon nerlagt berg som hette chisenupuri som jag hörde någon sa skulle var riktigt bra.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp