Jet-Ski

Jet-Ski
Ser kul ut för att vara havsåkning, men det är ju ingen fart i det:D? visst, det är svårt att åka snabbt i livliga vatten men en kawasaki med det skrovet ska ju ha rätt bra egenskaper vad jag förstår?:P Får ta ner superjeten i sommar och dra lite! Inga på Öland som möjligtvis har nån liten bana eller nått som man kan leka vid under denna sommaren?

Jet-Ski
BubbaFunc sa:
Ser kul ut för att vara havsåkning, men det är ju ingen fart i det:D? visst, det är svårt att åka snabbt i livliga vatten men en kawasaki med det skrovet ska ju ha rätt bra egenskaper vad jag förstår?:P Får ta ner superjeten i sommar och dra lite! Inga på Öland som möjligtvis har nån liten bana eller nått som man kan leka vid under denna sommaren?
Man ser inte hur stora vågorna är i filmen.. och sen vet du inte hur klen jag är :)

här får du en annan film jag vart med å gjort :)

Jet-Ski
haha okej! Fan va nice med att få köra i en å, antaratt det är det? Senast jag åkte i ett vattendrag så small skrovet på grund av för lågt vattenstånd!:/ Det är en jävla konst att åka fort i hård sjö du, jag klarar det knappt utan att man lättar hela tiden. Riktigt svårt med tyngdpunkt:P Ska freestylepreppa min inför i sommar nu. Kom över en blyviktssetup för freestyle, alubom, större intake och annan impeller så nu ska det lekas:D

Jet-Ski
mm jag har åkt förbi ån många gånger och tänkt att där måste man ju åka jetski!
så en dag drog vi upp och körde å filmade skiten :) kul som f-n...
Nä det tungt att åka när det går vågor.. men det är också det roligaste :)

Hoppas du vill kika in på mitt forum där finns det jävligt softa bilder som vi har tagit när det va fint väder i varberg!

Välkommen! :)

Jet-Ski
Aa, riktigt guldställe du hitta! haha sant, man behöver inte kämpa för att få lite tid i luften iaf:D Ska jag göra, kul att det finns en del kvar i sverige som faktiskt åker jetski på ett förståndigt vis med och inte drar 60 knop vid en badstrand som alla jävla vattenskotrar, det är oftast dom som gör att förbud och regler dyker upp allt efter som:/

Jet-Ski
hehe, flickvännens farsa har en gammal såndär rackare (stå-modell) som ligger i ett garage o skräpar. vet dock inte märke och årsmodell, men vid en snabb koll såg den ut att vara från 70-80 tal. snackade lite med honom och han sa att han funderat på o renovera upp den, men inte haft varken tid eller ork.
nu blev man ju riktigt sugen på o ta tag i det på egen hand o fixa till den! kommer dock inte riktigt ihåg vad det var för fel på den, men enligt honom var det inget allvarligt direkt. kanske är värt o lägga en liten slant o fixa till den, dra upp den till lantstället och se vad den går för eller vad tycker ni? :-D
vet som sagt tyvärr inte vad det var för märke och modell/årsmodell men detta går ju att kolla. låter ju riktigt kul på er som har provat.

Jet-Ski
simon_t sa:
hehe, flickvännens farsa har en gammal såndär rackare (stå-modell) som ligger i ett garage o skräpar. vet dock inte märke och årsmodell, men vid en snabb koll såg den ut att vara från 70-80 tal. snackade lite med honom och han sa att han funderat på o renovera upp den, men inte haft varken tid eller ork.
nu blev man ju riktigt sugen på o ta tag i det på egen hand o fixa till den! kommer dock inte riktigt ihåg vad det var för fel på den, men enligt honom var det inget allvarligt direkt. kanske är värt o lägga en liten slant o fixa till den, dra upp den till lantstället och se vad den går för eller vad tycker ni? :-D
vet som sagt tyvärr inte vad det var för märke och modell/årsmodell men detta går ju att kolla. låter ju riktigt kul på er som har provat.
jetski`s som är så gamla brukar vara ganska svåra att köra tekniken har gått framåt med bättre och stabilare skrov :)... men det kan ju vara kul å försöka få igång den och se om den går nått :).. lycka till!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp