jib acadamy finnalisterna !

AndreIfren

Ny medlem
simon ericsson vidare till mammoth
linus thornberg , jonas ruthberg till europa . det är det jag vet så långt (=

mammoth vore nice , men europa är inte heller fel :D tycker alla e vinnare!
men grattis till dom som vann resorna :)

Andy_Banton sa:
Jekub sa:
sjukt dåligt upplägg som vanligt så typ ingen kunde dra deras bästa trick, synd som fan!
Utveckla, intressant det där
sjukt konstig "uppvärmning" där man inte fick göra det man ville utan hålla sig till treor och femmor, rätt segt. Sen skulle vi göra nån fotosession där man max fick snurra 5a typ. Winchåkningen ska vi inte prata om, helt värdelös. Sen fick vi "en halvtimme" när vi skulle göra våra bästa trick, snarare en kvart typ där man kanske hade 2 åk att visa upp sig, failade man då var de kört. Efter de kom head to headen, sjukt konstigt upplägg där åkaren som åker tvåa har sjuk fördel med tanke på att första åkaren måste dra sina bästa trick och kan väldigt lätt misskyckas och då kan tvåan köra säkert. Hände inte bara en gång idag iaf. så head to headen handlade typ inte om vem som var bäst utan mer om man startade etta eller tvåa. En session på begränsad tid hade varit mycket bättre för åkningen!

det är vad jag tycker iaf!

Senast ändrad:
Kan inte hålla med om att head to head handlar om vilken plats man kör på. Startar man etta o sätter sitt trick så sätter man sjukt press på åkare nummer två. Det gäller bara o köra säkert o bra. Handlar om taktik. Veta hur mycket man måste satsa för att vinna. För man förlorar om man ramlar. Man kan välja o lägga över pressen på åkare nummer två igenom att lättare trick säg sw 900 o göra den bra då tvingar man motståndare till sw 1080.

Dock sjukt tråkigt o höra att det är dåligt genomfört.

Senast ändrad:
Är det tre som gå vidare altså?
trodde det var mer seriöst :)

Det är synd när man gör en tävling så komplicerad! Lät ju dumt att man bara fick göra 5or och 3or i uppvärmningen, Skulle vara kul om man körde ett åk i taget och sedan kollade dommarna upp allas åk och gav poäng eller liknande!
Grattis till alla som gick vidare!

klantigt gjort jibacademy!.. låter som upplägget inte var de bästa..

men jag var inte där och ska väl inte uttala mig om det!

grattis till simon, linus och Jonas!
Med simons stil så förtjänar han säkerligen förstaplatsen! lycka till i mammoth!

håller lite med jekub, men fortfarande är alla dom som gick vidare värda det! grattis!
tråkigt att Per Fernvik som kom 2a i head to headen och hade sjukt bra åkning hela dagen inte kom vidare eller fick nå creds alls för de !

Jekub sa:
Andy_Banton sa:
Jekub sa:
sjukt dåligt upplägg som vanligt så typ ingen kunde dra deras bästa trick, synd som fan!
Utveckla, intressant det där
sjukt konstig "uppvärmning" där man inte fick göra det man ville utan hålla sig till treor och femmor, rätt segt. Sen skulle vi göra nån fotosession där man max fick snurra 5a typ. Winchåkningen ska vi inte prata om, helt värdelös. Sen fick vi "en halvtimme" när vi skulle göra våra bästa trick, snarare en kvart typ där man kanske hade 2 åk att visa upp sig, failade man då var de kört. Efter de kom head to headen, sjukt konstigt upplägg där åkaren som åker tvåa har sjuk fördel med tanke på att första åkaren måste dra sina bästa trick och kan väldigt lätt misskyckas och då kan tvåan köra säkert. Hände inte bara en gång idag iaf. så head to headen handlade typ inte om vem som var bäst utan mer om man startade etta eller tvåa. En session på begränsad tid hade varit mycket bättre för åkningen!

det är vad jag tycker iaf!
jag tycker också det var dåligt att man bara fick göra högst 540 och nån 720..
men det var sjukt roligt. och jag hade viljat se frej och perF på pallen för dom snurrade sjukt bra åt båda hållen
per gjorde typ sw 10 mute till cab7 mute till sw 7japan
frej gjorde höger 9 sausage till switch 9 till flat 5 mm.. och flat i quarterpipen.
så nån av dom var värda något pris.

Tillbaka
Topp