"Jibb böcker"

• Trådstartare Trådstartare simonl
  • Start datum Start datum
S

simonl

Guest
"Jibb böcker"
Tja! Sitter nu i skolan och vi ska gära ett arbete. Självklart valde man jibbing. Men till saken, eftersom vi inte får använda oss av internet till att hitta fakta(vet ej varför:S) så måste jag och en kompis hitta faktaböcker. Kom igen nu och rabbla upp lite, även tidningar!
böcker/tidningar vi hittat är

*Brant
*Åka skidor
*Svenska action boken
*Freestyle skiing.

Hjälp oss!

"Jibb böcker"
Gammla funsport Vertikal kanske har nån info från de äldre dagarna.

Sen kan man ju användasig av databaser för att söka artiklar från andra tidningar.

"Jibb böcker"
Jag blir faan mörkrädd när jag hör att man INTE får använda nätet till att sammla fakta! Va faan är det för logik? Ska ni skriva arbetet för hand eller måste ni rista in det i urnor och lämmna in till läraren?

Idioti!

Jeffa

"Jibb böcker"
Fråga din lärare varför ni inte får använda internet. På läranrens tid fanns det inte internet och detta ledde till att all literatur publicerades i pappersform. Men på senare dagar väljer allt fler att endast publicera på internet. Det är äver där som den uppdaterade informationen finns. Google är världens största uppslagsverk, varför man insta ska få använda det är ju bara skitsnack. bli as lack när jag hör sånt här :p

aja. har med detta argument fått lärare att ända sig i olika ämnen.

men men åter til ämnet..

freeskier mag?

"Jibb böcker"
tycker det där med att inte få använda internet låter lite sjukt

"Jibb böcker"
Gör såhär:

Använd internet ändå. Skriv en bok om ämnet. Be någon polare stå som författare på boken och hänvisa till den. Finns inget som säger att en bok måste vara tryckt. Finns flera författare som bara publicerar sin böcker på internet!

Jeffa

"Jibb böcker"
Låter rätt jobbigt :S
Skriv ditt arbete, skriv ut, sätt nån polares namn som författare gå till ditt lokala bibliotet och säg åt dom att hyra ut din lilla fakta bok. Sen går du och hyr densamma =)

"Jibb böcker"
anledningen att vi inte får använda internet är att vi inte "sköter" det. sitter iinne å¨t.ex. freeride.
Jag tycker ochså detär sjukt dåligt att vi inte får använda internet-

Jag orkar inte be någon skriva ut en bok:P

"Jibb böcker"
Freeze är det bästa ni kan få tag på. Slutade tillverkas för ca 2 år sedan men det går nog att få tag i gamla nummer, kanske genom ett bibotek.
Kan ju hjälpa er med ingressen för arbetet, citerat från just Freeze:

It´s the West Coast Style!

Hat whit earflaps: Shuts out the noise of society, since they don´t understand you anyway.

Doo-rag: Hang out of back pocket. Red indicates aggressive but sensitive. White means motivated by financial gain.

Super Baggy Pants: Waist sizes smaller than 38 are not recommended. Wear halfday down the ass.

Crooked goggles: Situated to reflect your lifestyle: All sideways and crooked shit.

Bling Bling: Chains, rings or fronts work best to create glare that will keep the people from seeing how good you are. Or aren´t.

Puffy or baggy coat: Ideal for hiding weapons and shows your appreciation of street fashion.

Studded belt: No one wearing these yet. Seriously.

Short poles: Maximize your monkey steez by making sure your poles don´t touch the ground when you stand upright.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp