TwinTipV8G
Ny medlem
jibb/TwinTip tips till nybörjare !
Hej,
jag har åkt skidor i vallåsen föra veckan och var där en vecka. Jag har bara åkt några gånger innan så man kan ju säga att jag är nybörjare(vet att det är annorlunda i fjällen och sälen men ändå) . Jag åker rätt bra och åkte både i pisten och off- pist.
jag skulle vilja börja åka i park och jibba och så. Jag klara min första 180 föra veckan och prövade lite andra tricks.
Nu undrar jag om ni har några tips till en nybörjare som vill börja åka Jibb/freestyle ?? ska jag ha mindre TwinTips eller normal för min längd???
skulle helst vilja ha mindre skidor, för ha hört att det är lättare
( jag vill att det ska vara så lätt och enkelt som möjlgt)
skulle vilja ha massa olika tips för en nybörjare !!!
jag är :
cirka 155 cm 13år.
väger 48 kg.
tacksam för svar ,
mvh TwinTipV8G
jag har åkt skidor i vallåsen föra veckan och var där en vecka. Jag har bara åkt några gånger innan så man kan ju säga att jag är nybörjare(vet att det är annorlunda i fjällen och sälen men ändå) . Jag åker rätt bra och åkte både i pisten och off- pist.
jag skulle vilja börja åka i park och jibba och så. Jag klara min första 180 föra veckan och prövade lite andra tricks.
Nu undrar jag om ni har några tips till en nybörjare som vill börja åka Jibb/freestyle ?? ska jag ha mindre TwinTips eller normal för min längd???
skulle helst vilja ha mindre skidor, för ha hört att det är lättare
skulle vilja ha massa olika tips för en nybörjare !!!
jag är :
cirka 155 cm 13år.
väger 48 kg.
tacksam för svar ,
mvh TwinTipV8G