jibba med pistskidor

mahir

Ny medlem
jibba med pistskidor
Tjena!
Har åkt i pist i 4 år nu och har tänkt prova åka i park. Undrar om det spelar någon roll att lära sig typ slida och sånt med carvingskidor till pist? kommer dem skadas, kommer jag ramla lättare osv.?

jibba med pistskidor
Om du har vassa stålkanter (vilket du bör ha om du har carvingskdior?) så har det hänt och kommer säkert hända att du hugger fast så hårt i railen att stålkanten slits med och förstör hela skidan. Skulle inte rekommendera att lära sig rails med carving.

jibba med pistskidor
du bör absolut inte raila med pistskidor.. du kommer förstöra skidorna direkt och dom blir inte sig lika tyvär.

låna eller hyr parkskidor för en dag bara du kan testa att jibba lite med.

för att det inte ska hugga eller fastna med skidorna på railet så måste stålkanterna på skidorna vara rundade så att det glider bra. annars om dom är vassa så hugger dom ner sig i stålet på boxen eller railet. och då blir det inge bra och du kommer få ont!

men kör hårt!
lycka till med åkningen

jibba med pistskidor
Du kommer inte få raila med hyrskidor och som dom andra säger, ett par skidor förstörs ganska omgående av stål mot stål. Köp istället ett par snorbilliga railskidor av någon, för max en femhundring kommer du få ett par skidor som funkar utmärkt att lära sig raila med.

jibba med pistskidor
ska du bara hoppa pyttesmå hopp du byggt själv funkar det, jag har kört ett år med carvingskidor, fast de är ingenting jag rekommenderar, jag fick betala 200 kr i självrisk för att de gick sönder. Då testade jag inte raila på den vintern, så kan inte säga hur bra de går, men hoppa småhopp funkar

Tillbaka
Topp