jibba på rullskidor??

stam_swe

Ny medlem
jibba på rullskidor??
Jag funderar lite på att skaffa ett par rullskidor och montera på slalonbindningar på dem. Detta kunde vara lite kul till sommaren när det inte finns någon snö.
Var inna på team sportia och frågade en kompis där om det skulle gå och han verkade inte helt negativ till det.
Någon som har någon fundering elle om jag ska satsa på någon annan sommar aktivitet?

jibba på rullskidor??
kolla på jackass de försöker hoppa med rullskidor, det
går inte så bra för dem. men med pjäxor och "riktiga"
bindningar går det nog bra.

jibba på rullskidor??
jag har också tänkt på det... har byggt en stor ramp hemma (ett inrun) tänkte hoppa med inlines men rullskidor e ju förstås bättre... Men det vore bra skoj!

jibba på rullskidor??
jag har lite erfarenhet av rullskidor.. men jag andvände inte ett par rullskidor utan jag tog ett par hedliga slalomskidor sedan skruvade jag på truckar från ett par rullskriskor. Det var riktigt ql, men de var ganska svåråkta.

Skateboard åkarna skrattade väldigt åt mig när jag var och testade dem på ”skating området” :D

jibba på rullskidor??
Det finns ingen anledning att jibba med rullskidor...
Varför inte åka inlines istället?

Jag har åkt lite rullskidor och jag kan ju upplysa er om att det inte bara går att svänga med dem hur som helst.
Inlines är lugnt då man har kort avstånd mellan främre och bakre hjul samt att alla hjul inte ligger i samma höjd.

Gå ut och slå er!

jibba på rullskidor??
e du helt j***la bakom flötet eller? man kan ju inte jibba me rullskidor, d krävs ju snö-PUCKO..
ville bara säga d.. hä påre

jibba på rullskidor??
Självklart kan du jibba med rullskidor!!

Det säger ju sig självt att det e bra mkt coolare att sätta ett trick på rullisarna än ett par inlines!! Tips är är att använda mkt skydd. Det gör j-ligt ont att trilla!!

Montera du dina bindningar. Kolla bara att du har tillräckligt hårda skidor så att de inte går av med tunga bindningar på. Annars kan du ju köra som vanligt ( m lös häl). Om du vill landa fakie måste du ta bort spärren på bakhjulen. Kan ju vara en ide...

Lycka till och rulla på..hej

jibba på rullskidor??
Ja, ser man på. Äntligen har era slöa hjärnor kommit på nåt vettigt. Vissa häftiga typer, som jag exempelvis har ju jibbat med rullskidor sen det glada 70-talet..

Tillbaka
Topp