jibblärare

benjamin215

Ny medlem
jibblärare
Hej,
Jag håller på med förarbetet för en ny klubb i Stockholm och undrar hur man får tag på bra och kvalificerade jibblärare.
Klubben kommer ha jibb som inriktning och vänder sig till alla mellan 10 och 16 år som vill lära sig, utveckla och satsa på sin åkning.
Jag vill inte skriva hela idén och målsättningen i dagsläget utan bara få hjälp med ovanstående undran.
Är mycket tacksam till alla tips.

Steve

jibblärare
Har redan tänkt tanken som är bra. Det enda är att jag vill ha certifierade lärare, men det går ju att lösa om intresset är stort hos ungdomarna.

jibblärare
Hur länge sträcker sig detta arbete? Hur är det med betalning, förmåner m.m Det bästa är väll att lägga ut jobb anonnser. Eller är det tänkt som ett ideelt arbete? I så fall kan det bli svårt att få certifierade lärare om det inte är någons frälder som är beredd att ställa upp.

jibblärare
Det sträcker sig 12 till 13 veckor om året. ( Stockholms snösäsong )
Det är dock inte ett heltidsjobb då tänkta träningspass är 2 Tim 2 ggr per vecka.
Sedan tillkommer vissa filmningsdagar, urban sessions , tävlingar mm då det kan vara aktuellt med lärare på plats.
Självklart mot lön, liftkort, skidjacka, försäkrad genom ssf kollektivförsäkring samt troligtvis procent i vissa butiker.

Men kom ihåg att mycket men inte allt är klart ännu, planerad start är säsongen 13/14.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp